Beantwoord

Frans laten vallen of leertips

  • 26 November 2019
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

Badge

Hoi, ik wil eventjes wat kwijt. Ik zit nu in de brugklas en het gaat weer best goed met me. (Zie vorige topic) 

 

Er is een probleempje. Ik sta bijna overal gemiddeld hoger dan een 7 voor, behalve voor frans. Van de 3 cijfers die we daarvan hebben waren er twee een onvoldoende. Qua inzicht en inzet sta ik ook een onvoldoende. 
het komt doordat ik echt niks van Frans bak, ik het eigenlijk niet eens wil leren, en ik mag dat stomme rotmens ook gewoon niet. 
 

het liefst laat ik het gewoon vallen, zodat ik me op bv. Wiskunde kan focussen, aangezien ik dat veeeeeeeel belangrijker vind.

 

iemand tips om te leren/te zorgen dat ik het gewoon mag laten vallen?

 

 

icon

Beste antwoord door jxx 27 November 2019, 14:46

Bekijk origineel

6 reacties

Het probleem altijd met frans leren is dat de leerkrachten niet leuk zijn, maar je zal je toch ook op frans moeten blijven concentreren. Niet te veel, maar toch voldoende om een voldoende te halen. Trouwens, dat leren om frans te laten vallen, daar ben je al aardig mee bezig, maar stop daarmee. Misschien heeft je school het recht om je te laten blijven zitten als je frans een onvoldoende is. En moet je je jaar over doen door de schuld van frans en ben je nog slechtgezinder. En daar draaid depressie nou om. Dus als je nu gewoon nog even je best voor frans doet, zorgt dat het boven gemiddeld is sta je goed

Badge +1

hoi @Leonie  ik begrijp je helemaal, 

ik zit ook in de 1e (gymnasium)

soms als ik een belangrijker PW ofzo heb ga natuurlijk voor dat PW leren, en dan laat i Frans gewoon zitten, met de gedachte van; dat leer ik later dan  maar wel weer

het enige probleem bij ons is dat wij iedere les  SMO’s hebben (schriftelijke mondelijking overhoring die 1x meetelt, 1 iemand moet voor het bord, en 2 personen moeten hun schrift inleverem, en die 3 personen krijgen dan een punt ervoor ), doordat ik dus toen niet had geleerd voor frans en ik moest dus voor het bord komen……

je kan het dus al raden:sweat:  ik kreeg een 4,5,

dus de tip: blijf leren,  ook als is het niet leuk

 

PS: heb jij ook zoiets als een SMO?

PPS: op welk nieveau zit je (vmbo, havo, etc...)

Badge

@jxx ik zit in de eerste atheneum, en ik heb gelukkig geen SMO maar echt heel soms wel onverwachte so...

Badge +1

echt heel soms wel onverwachte so...

oh, wij hebben gelukkig dan weer geen onverwachts SO

Hallo Leonie :)

Zo herkenbaar! Het lijkt wel alsof je mij bent in dat opzicht. Ik haat Frans ook en we hebben ook een niet zo goede Frans docent in mijn mening want ze legt alles uit terwijl wij er niks van begrijpen. Ik kan pas eind HAVO 3 Frans laten vallen en ik kijk er ook naar uit.

-Dr8gon99

Badge

Bonjour Leonie ;-),

Ik zit nu zelf in de 2e van het gymnasium, ik heb het hele eerste jaar, je raadt het al, geroepen dat ik Frans zou laten vallen zo snel het kon. Ook mocht ik mijn docent in de 1e voor Frans niet, die ik nu in de 2e heb is veel leuker! Vorig jaar kwam ik voor Frans niet hoger dan een 6, zelfs niet als ik uren aan het leren was. Nu is Frans zelfs mijn hoogste gemiddelde vak. Op het gymnasium heb ik er ook Grieks, Latijn en Spaans bij, dus ik moet kiezen tussen Spaans, Duits en Frans om te laten vallen. Ik kan je wel vertellen dat Frans veel logischer in elkaar zit dan Duits, je moet het alleen doorhebben! Als je wil kan je aan het einde van de 2e de uitzonderingen van Frans en die van Duits eens vergelijken, dan is Frans toch echt een stuk makkelijker. Uiteraard blijft het jouw keuze en als je Frans nog steeds haat als je een keus moet maken, zou ik het zeker laten vallen. Iets leren wat je niet wilt levert toch geen goede resultaten op. Ook zou ik bij het kiezen echt alleen proberen te kijken naar het vak, en niet naar de docent die je op dat moment hebt.

 

Dit was weer een heel leuk verkooppraatje om Frans te promoten, probeer te doen alsof ik niet verliefd ben op de stagiair voor Frans ;-)

Au revoir,

bram.bean

Reageer