Vraag

Fietsbroekje verplicht bij gym

  • 18 November 2023
  • 20 reacties
  • 875 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hoi,


Vanaf volgend jaar (1/1/2024) moeten wij, de meiden,  op onze school bij gym verplicht een strak fietsbroekje gaan dragen. 
 

Nu zie ik hier zelf erg tegenop en ben benieuwd of dit bij jullie op school ook zo is en of jullie er zelf ook in gymmen. Hoe zit zo iets? En welk merk hebben jullie?

 

De jongens houden gewoon hun voetbalbroekje zoals wij die nu ook hebben. 
 

Wat vinden jullie van de nieuwe regel van school?

 

Groetjes Nina.


20 reacties

Hallo, 

Bij mijn school gebeurd dat niet, en eerlijk gezegd vind ik dit best wel achterlijk. Waarom is dit? Worden die broekjes voor jullie gekocht of moet je die zelf financeren?

Ik vind het oké als er een verplichte schooloutfit is, maar ik vind dat de school dat moet betalen en dat jongens en meisjes hetzelfde moeten dragen, meiden strak en jongens wijd is echt achterlijk.

 

Reputatie 7
Badge +11

Voor mij komt het wel erg "bijzonder” over. Wij hebben dit op school niet.

Is hier een speciale reden voor? En moet dit alleen voor meiden? Want dan is het wel een beetje raar. 

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 3
Badge +1

Hoi,

 

Het schijnt met ‘normen en waarden’ te maken te hebben 🤨.  In het verleden ‘schijnen’ er gênante momenten plaatsgevonden te hebben. 
 

Voor ons is dit totaal onbekend. Maar we moeten hier nu wel mee dealen 😓. 
 

Xxx Nina. 

Reputatie 7
Badge +8

Bij mij op school hebben we deze regel niet en gaat ie niet ingevoerd worden. Ik vind het raar en sexistisch over komen. Waarom kunnen jullie niet gewoon lange broeken of van die voetbal broekjes? Dat het strak enzo moet gaat alleen maar alles oncomfortabeler maken voor de meiden. 

Ik draag gewoon een joggings broek of een langere korte broek tijdens de gym en het is nooit fout gegaan. 

Ik weet niet of die dingen door schijnen want ik heb ze nog nooit gedragen maar draag voor de zekerheid altijd een zwarte onderbroek eronder voor het geval dat. 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Nina1 

Ik zou gewoon mijn comfortable broeken dragen zelfs al zou ik in de problemen komen. Die strake broekjes zouden mij een onveilig gevoel geven. En ik zou me niet kunnen focussen op de gym lessen. Ik zou denk ik nooit kunnen toegeven op zo'n bullshit regel. 

Je kan ook proberen een ouder met de school contact te laten leggen. Vaak als volwassenen klagen luisteren ze eerder dan als leerlingen het doen. Dus laat je ouder/s mailen en miss kun je dan onder de regel uit komen. 

Reputatie 7
Badge +9

wij moeten een korte zwarte broek met een zwart T-shirt. ik snap wel dat je niet met dat fiets broekje eens bent maar soms kan je dingen niet veranderen. ik wil bijvoorbeeld ook geen T-shirt aan omdat ik allemaal sneetjes op mijn bovenarm heb die ik wil verbergen.

mag je geen lange gymbroek aan misschien? dan is je school tevreden voor het strakke en dan kan jij gewoon wat langs (als je dat wilt)

Reputatie 5
Badge +1

Hoi (ben een jongen)

Ik ben het wel eens met @Lamp.ie

Het komt inderdaad wel een beetje sexistisch over. En is n hele rare regel. 

Tip: hoe groter het shirt, hoe minder zichtbare broek.

En hoe groter het broekje, hoe minder strak

Hoop dat je er iets aan hebt

Felix♡

Reputatie 3
Badge +1

wij moeten een korte zwarte broek met een zwart T-shirt. ik snap wel dat je niet met dat fiets broekje eens bent maar soms kan je dingen niet veranderen. ik wil bijvoorbeeld ook geen T-shirt aan omdat ik allemaal sneetjes op mijn bovenarm heb die ik wil verbergen.

mag je geen lange gymbroek aan misschien? dan is je school tevreden voor het strakke en dan kan jij gewoon wat langs (als je dat wilt)

Hey,

 

Ik probeer het nu steeds meer om te draaien. Zo van;

’zitten er ook positieve dingen aan een fietsbroek?’ Ik zal er toch aan toe moeten geven dat we volgend jaar in zo’n strak broekje lopen. Lange broek mag ook niet. Dit heb ik al gevraagd. 
 

Zijn er nog meer meiden, die in een fietsbroekje gymmen? Hoe zit dit en wat zijn de voordelen ten opzichte van het voetbalbroekje wat ik nu aan heb met gym?

Ik heb nog nooit een fietsbroekje aangehad en ik denk dat ik niet een met een ‘kussentje’ moet kiezen toch?

Zou dat Kalenji broekje van hierboven iets zijn denken jullie? En @Felix, hoe zie jij het als jongen als alle meiden in zo’n fietsbroekje de kleedkamer uitkomen?

 

Doe je dan een string onder zo’n fietsbroekje aan?

 

Liefs Nina.

Hoi ik snap wel dat je dit raar vind want op de meeste scholen is dit niet zo dus ja en anders moet je gwn een vragen wrm dit moet .nike pro ik wel mooi

Reputatie 3
Badge +1

Hoii @Monkeygirl,

 

Omdat deze fietsbroekjes natuurlijk strak om je billen zitten wil ik niet dat je m’n onderbroek gaat zien. Kan ik het beste een string onder aandoen of zou dit niet fijn gymmen?

 

Liefs Nina.

Reputatie 3
Badge +1

Hi hi,

Ik zit te twijfelen tussen de volgende broekjes om in te gaan gymmen. Er waren vandaag al 3 meiden aan het gymmen in hun nieuwe wielrenbroekje. Bij één meisje zag je heel goed haar onderbroek en dit wil ik echt niet dus zou ik graag jullie advies willen weten. 
 

Welk broekje zou jij kiezen?:

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou voor de eerste gaan. Die is het meest basic zou ik zeggen. En met basic kan je niet verkeerd gaan

Reputatie 7
Badge +8

@Nina1 

Hij is wel shiny maar die broekjes zijn meestal wel shiney, plus ik zou niet zegen dat dat perse erg is. Want voor de rest is ie gewoon oke. Als je shiny echt niet wilt zou ik dan voor de minst shiny gaan en dat is de derde maar ik vind de vorm ervan niet zo flattering. 

Maar dat moet je zelf beslissen. Ik zou gewoon de eerste doen. 

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Lamp.ie,

 

M’n klasgenootje / vriendinnetje heeft de 4e (foto / broekje) gekocht. Vandaag hebben wij altijd 2 uur gym en ze moest wel heel erg wennen aan dat kussentje tussen haar benen. 
 

Ik wil morgen broekje 1 gaan halen, die heeft volgens mij ook helemaal geen kussentje, en volgende week gaan dragen bij gym om er aan te wennen. Nu gymmen de meeste meiden nog gewoon in hun joggingbroek maar het lijkt me niet fijn om pas in januari voor de eerste keer dit strakke wielerbroekje aan te doen. Ik heb nog nooit zo’n broekje aan gehad en vindt het gewoon spannend om volgende week hiermee de gymzaal in te lopen voor de jongens. Deze week lachte ze ook al toen een paar meiden er mee uit de kleedkamer kwamen omdat je hun billen er gewoon goed in ziet maar deze docent zei hier overigens gelijk wat van. 
 

Hoe zou jouw mindset zijn wanneer je de gymzaal in loopt? Vind het echt heel spannend. Zou jij al eerder in het broekje lopen om te wennen o.i.d.?

 

Xxx Nina.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Nina1

ik zou het ook wel spannend vinden. Vooral omdat je de reacties hebt gezien die de andere meiden hebben gekregen. 

Ik vind het alsvast dragen om te wennen wel een slim idee. Ik zou het doen. Je moet je echt niks van die jochies aantrekken. Als hun die broekjes zelf aan moesten zouden die lachen zo snel omkeren. Ik hoop dat ze zich gewoon gedragen want dat lachen helpt niemand. 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoii @Lamp.ie,

 

Je hebt helemaal gelijk hoor. 
 

Vandaag wielrenbroekje 1 opgehaald. Inderdaad helemaal (glimmend)zwart en ook nog gepast in de winkel. Voelt heel onwennig nu, vooral rond m’n billen, dit natuurlijk omdat ik nu nog altijd gym in een voetbalbroekje. 
 

Thuis aangekomen heb ik m’n onderbroek verwisseld met een zwarte string, en je ziet deze niet terugkomen in het fietsbroekje. 
 

Ik laat sowieso nog weten hoe het is gegaan na de gymles, maar ik vindt het echt heel erg spannend omdat ik me eigenlijk een beetje schaam in zo’n broekje. Ik weet niet hoe ik hierover moet denken, jij een idee?

 

Verder moeten wij na de gymles ook douchen (alle meiden bij elkaar). Ik vindt het wel gênant om nu gelijk in m’n string te douchen dus hou de fietsbroek wel gewoon aan in de douche, is toch prima?

 

Wat zou jij denken / doen?

 

Liefs Nina.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi allemaal,

 

Vandaag was het dan zover. Voor de eerste keer met het wielrenbroekje aan de gymzaal in. F*cking gênant natuurlijk. Is ook gewoon raar om niets te voelen wapperen tijdens het rennen / sporten. In het licht van de gymzaal, maar vooral met de zon erop glimt het broekje heel erg. 
 

Wel heb ik nog een vraag aan jullie:

Ik had een zwarte string aan en zag m’n lingerie niet zitten in het broekje 👍. Wel kruipt het broekje heel erg tussen m’n billen en ontkwam er niet aan dat er een jongen de opmerking maakte ‘sexy’. Dit vond ik niet leuk. Iemand tips, zodat het broekje niet tussen m’n billen kruipt?


Wat zou ik de komende (2 uurs) gymles doen? Nog met het voetbalbroekje gymmen of weer m’n fietsbroek aantrekken?

 

Liefs Nina.

 

Hey Nina!

 

Hoe bevalt het tot nu toe? Kan je er aan wennen? En draag je nog steeds strings eronder? Zoja welke, want ik wil graag strings gaan dragen tijdens gym alleen weet ik niet wat fijn zal zitten. Ik had bij d'r decathlon hardloop strings gezien, zouden die eventueel fijn zijn?

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik vind dit wel bijzonder. Bij ons is een korte gymbroek de norm met een shirtje, en bij wedstrijden met sportkniekousen erbij, maar sommige meisjes mogen ook in lange broek als ze van thuis of geloof dat willen. Zo'n broekje wat jij laat zien verplicht stellen vind ik wel apart.  En groeps douchen verplicht vind ik ook ver gaan. Bijzondere school iig. ;)

Liefs, Tover xxx

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb ook zo een als die jij nu hebt, en ik doe er een boxershort voor vrouwen onder. Valt niet heel veel op bij mij en dan trekt het broekje ook niet in je billen. Ik hoef dat niet aan bij gym maar ik had het bij kamp aan toen we gingen zeilen/zwemmen

Reageer