Vraag

Faalangst op school

  • 1 March 2020
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb al heel lang last van faalangst en krijg ook hulp van school. Ik tril voor een toets begint kan s’ochtends moeilijk eten en wil de hele dag leren zonder dat ik het leuk vind. Ik ben bang dat ik geen tijd meer voor mezelf kan nemen als het zo door gaat.  Ook heb ik tijdens bijvoorbeeld tekenen dat ik de hele tijd op nieuw begin omdat ik het niet mooi vind het kost me dan teveel tijd en heb het dan niet af aan het einde van de les. Heeft iemand tips of heeft iemand het zelfde als mij.  Ik ben trouwens een meisje en zit in de eerste klas op havo-vwo.

Gr XXX


3 reacties

Hoi

 

Wat vervelend voor je dat je zo extreem perfectie na lijkt te streven. Dat is vast erg vermoeiend. Wel positief dat je reeds hulp krijgt op school. Heb je het gevoel dat de hulp die school je biedt, helpt? Zie je vooruitgang sinds het starten van die begeleiding?

 

Misschien helpt het om eerder realistische doelen te creëren. Probeer hierbij negatieve gedachten links te laten liggen. Probeer er ook voor te zorgen dat je voldoende tijd vrijhoudt voor hobby’s en activiteiten waar je graag mee bezig bent. Probeer bij zulke activiteiten de nadruk op het plezier te leggen, en niet op de perfectie ervan.  

 

Gr. Kenshin

Hoi

 

Wat vervelend voor je dat je zo extreem perfectie na lijkt te streven. Dat is vast erg vermoeiend. Wel positief dat je reeds hulp krijgt op school. Heb je het gevoel dat de hulp die school je biedt, helpt? Zie je vooruitgang sinds het starten van die begeleiding?

 

Misschien helpt het om eerder realistische doelen te creëren. Probeer hierbij negatieve gedachten links te laten liggen. Probeer er ook voor te zorgen dat je voldoende tijd vrijhoudt voor hobby’s en activiteiten waar je graag mee bezig bent. Probeer bij zulke activiteiten de nadruk op het plezier te leggen, en niet op de perfectie ervan.  

 

Gr. Kenshin

Hoi

School bied me zoveel mogelijk hulp soms helpt het maar soms ook niet, ik heb dan het gevoel dat ik niet begrepen word door mijn coach. Binnekort start ik met een zanggroep ik hoop dat ik daar veel plezier ik kan vinden bedankt voor je tip!
Gr. 

Geef op school gerust aan welke hulp je wel en niet vindt helpen. Op die manier kan je coach met je feedback aan de slag. 

 

Veel plezier op zangles :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Reageer