Vraag

exchange//uitwisselings student

  • 27 July 2021
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Disclaimer: Sorry als het soms wat 'Belgisch' klinkt maar wij komen uit West-Vlaanderen, gelieve hier gewoon over heen te lezen. Als het woord belangrijk is voor de zin of de vragen die hierop volgen, gelieve dan de betekenis van het desbetreffende woord te vragen in de redacties, bedankt!

Beste mensen, wij zouden het erg fijn vinden als u dit bericht zou lezen en u de vragen wilt beantwoorden onder aan. Alvast bedankt!

We  zijn opt moment 14 jaar en we gaan volgend jaar na het 3de middelbaar . Nu ik en mijn beste vriend hebben een droom namelijk om voor een jaar in amerika te studeren, dat willen we al sinds we 5waren. We zouden dit of volgend jaar (4de middelbaar) of in ons laatste jaar(6de dus) willen doen. We zijn bereid om een jaar onzs land, onze vrienden en onze ouders te verlaten omdat we uiteindelijk elkaar nog hebben.

We hebben zo wat alles al uitgezocht namelijk: prijs, het gene onze ouders zullen besparen zonnder ons, de locatie, met hoeveel personen we kunnen verblijven in een huis en een paar organisaties die je samen kan zetten met een persoon naar keuze(dat zou ons 2dan zijn obviously)
Nu de kostprijs bij de goedkoopste organitatie is relatief goedkoop: 9015 euro wat bij andere organisaties tot 13000 gaat, wat ook wel nog mee valt voor en jaar amerika inclusief vliegtickets(t.e.m. 900euro terugbetaald)EN 24/7 assistentie moest er iets gebeuren. De redenen voor de extra kosten zijn zwz de 'kwaliteit' van de highschool maar ook de gastouders(soms nog een van deze of meerdere:locatie van de school, inkomen, huis dat ze hebben)

We zijn er zich beiden van bewust, dat hoewel de kans zeer klein is, er zich elk moment een schietpartij kan uitbreken zowel in de school maar ook even goed bij publieke attracties. We zijn bereid dit 'risico' er bij te nemen! We weten ook dat het 10 tot 20 uur vliegen is(afhankelijk waar wij zullen worden geplaatst) en dat het extreme jetlag zal veroorzaken maar aangezien dit maar voor 2 keer een week zal zijn is het voor ons geen probleem.

De redenen dat we dit zo graag willen doen zijn:
1) Dit kan later helpen bij het zoeken van een job aangezien dat op je CV komt te staan
2) gewoon het onderwijs zelf, niet dat het uitstekend is maar je weet wat ik wil zeggen 
3) nieuwe mensen//cultuur te leren kennen
4) onze passie 
5) (hoeft niet maar is wel tof: prom)

Onze eerste prioriteit is natuurlijk school,huiswerk enz maar de cultuur,taal,bezienswaardigheden enzo zijn dan ook wel mooi mee genomen 

 

1) We hebben nog enkele vraagjes voor u:

2) In welk jaar zou u dit doen als u in onze plek stond?

3) Zou u voor de goedkoopste of een duurdere organisatie gaan?

4)Lijkt het u wel verstandig, zo niet waarom dan?

5)Lijkt het u überhaupt wel leuk om een jaar daar te studeren?

6)Bent u bereid uw familie en vrienden voor 1jaar achter te laten?

7) Is het risico op een schietpartij voor u klein genoeg om in Amerika voor een jaar te studeren// reizen met uw gastgezin?

 

Vele Amerikaans-Belgische groetjes!


4 reacties

Reputatie 1
Badge

Ps: vriend moet vriendin worden, ik zou haar dan uitvragen om naar prom met mij te gaan(ik ben erg verliefd op haar) aangezien we waarschijnlijk in het 6de jaar zullen gaan. 

We zijn dit bijna zeker aangezien beide onze ouders wel redelijk overtuigd zijn maar dan zal het wss 6de jaar zijn dat we mogen gaan maar ze twijfelen nog een beetje over welk jaar we gaan! In ieder geval het 4de of het 6de jaar middelbaar!

 

2) In welk jaar zou u dit doen als u in onze plek stond?

Ik denk dat volgend jaar de effecten van de pandemie helaas nog niet volledig over zullen zijn dus als het kan nog een jaartje wachten maar ik denk dat het op zich misschien al wel mogelijk is volgend jaar

3) Zou u voor de goedkoopste of een duurdere organisatie gaan?

De allergoedkoopste lijkt me nooit een goed idee, ik denk goed afwegen en vergelijken wat je krijgt per aanbieder en dan je keuze maken, ik zou denk ik dan maar voor wat duurder gaan als dat echt beter is want als je toch al zoveel geld uitgeeft kan die paar duizend euro er ook nog wel bij. 

4)Lijkt het u wel verstandig, zo niet waarom dan?

Dit soort ondernemingen zijn altijd ingewikkeld en brengen heel wat werk met zich mee maar ik denk dat als jullie het echt heel leuk vinden jullie het zeker moeten doen, dit zal een ervaring zijn die jullie nooit vergeten en zal een totaal nieuwe wereld voor jullie zijn. 

5)Lijkt het u überhaupt wel leuk om een jaar daar te studeren?

Ik weet niet of ik het zelf zo snel zou doen maar het buitenland is altijd wel interessant en ik denk dat als je jong bent je vooral die kansen moet pakken! 

6)Bent u bereid uw familie en vrienden voor 1jaar achter te laten?

​​​​​​Dat is natuurlijk lastig maar het is het denk ik wel waard. 

7) Is het risico op een schietpartij voor u klein genoeg om in Amerika voor een jaar te studeren// reizen met uw gastgezin?

De VS is natuurlijk een heel ander land dan wat wij gewend zijn maar ik denk dat die kans niet zo heel groot is, je kunt hier immers ook aangereden worden of bij een schietpartij betrokken raken. 

Hey!

Wat een super leuk idee zeg! Het kost inderdaad nogal wat maar als je er goed over na denkt is het voor een heel jaar inderdaad best begrijpelijk. En over de verschillen in taal: ik ken zelf ook wat Vlamingen en ik kan alles prima begrijpen, ik vind veel uitdrukkingen zelfs een stuk mooier dan in gewoon Nederlands :)

Ik heb jullie vragen al beantwoord hierboven, mochten jullie nog meer dingen willen weten laat gerust nog een reactie achter! Mocht het doorgaan alvast heel veel plezier! 

Groetjes Lucas

Reputatie 1
Badge

 

2) In welk jaar zou u dit doen als u in onze plek stond?

Ik denk dat volgend jaar de effecten van de pandemie helaas nog niet volledig over zullen zijn dus als het kan nog een jaartje wachten maar ik denk dat het op zich misschien al wel mogelijk is volgend jaar

3) Zou u voor de goedkoopste of een duurdere organisatie gaan?

De allergoedkoopste lijkt me nooit een goed idee, ik denk goed afwegen en vergelijken wat je krijgt per aanbieder en dan je keuze maken, ik zou denk ik dan maar voor wat duurder gaan als dat echt beter is want als je toch al zoveel geld uitgeeft kan die paar duizend euro er ook nog wel bij. 

4)Lijkt het u wel verstandig, zo niet waarom dan?

Dit soort ondernemingen zijn altijd ingewikkeld en brengen heel wat werk met zich mee maar ik denk dat als jullie het echt heel leuk vinden jullie het zeker moeten doen, dit zal een ervaring zijn die jullie nooit vergeten en zal een totaal nieuwe wereld voor jullie zijn. 

5)Lijkt het u überhaupt wel leuk om een jaar daar te studeren?

Ik weet niet of ik het zelf zo snel zou doen maar het buitenland is altijd wel interessant en ik denk dat als je jong bent je vooral die kansen moet pakken! 

6)Bent u bereid uw familie en vrienden voor 1jaar achter te laten?

​​​​​​Dat is natuurlijk lastig maar het is het denk ik wel waard. 

7) Is het risico op een schietpartij voor u klein genoeg om in Amerika voor een jaar te studeren// reizen met uw gastgezin?

De VS is natuurlijk een heel ander land dan wat wij gewend zijn maar ik denk dat die kans niet zo heel groot is, je kunt hier immers ook aangereden worden of bij een schietpartij betrokken raken. 

 

Dank u wel Lucas!

We zijn blij dat u alles hebt kunnen begrijpen en de vragen kon beantwoorden! We zijn nu weer een stapje dichter bij onze droom

Reputatie 7
Badge +4

Hoi,

Mijn nicht is 1 jaar in Amerika geweest. Ze vond het erg leuk. Waarschijnlijk weten jullie dit al, maar het telt als tussenjaar. Dus wanneer je terugkomt moet je datzelfde jaar opnieuw doen. Je zit dan in een klas met mensen die 1 jaar jonger zijn.

Verder veel plezier en succes!

Reageer