Vraag

examens

  • 22 June 2023
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb super veel stress voor mijn punten voor mijn examens ik zit in het eerste jaar en heb soms moeite met leren.

Doorheen het jaar had ik al niet zo goede punten en misschien moet ik blijven zitten of van school veranderen maar dan ben ik al mijn vrienden kwijt en moet ik weg .En als ik blijf zitten gaat iedereen mij uitlachen en gaan mijn ouders super teleurgesteld zijn.

Als iemand tips heeft voor moest ik het halen ik volgend jaar een betere start kan maken.

pls….🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Broodje smos ,

 

je kunt niet meer doen dan je best en meer mag iemand anders ook niet van jou verwachten.

Wat soms wel kan helpen is huiswerk/studiebegeleiding, een rustige omgeving waar je huiswerk kunt maken, dus zonder al te veel afleiding, zoals bijvoorbeeld je telefoon. Leer geen uren aan één stuk, beter doe je blokken van 15-20 minuten leren en dan ff ademhalen en iets drinken of een rondje lopen door het huis en dan weer verder. Samenvattingen maken kan helpen.

Goed opletten in de les scheelt in hoeveel tijd je in je huiswerk moet steken.

Als je op school niet oplet, moet je thuis alles alleen uitzoeken en dat kost vaak meer tijd.

Op yt zijn vaak wel handige filmpjes te vinden over allerlei vakken.

Probeer voor het moment niet te veel te stressen, want door (extra) stress is het moeilijker om je te concentreren en wordt het leren moeilijker.

Probeer bijzaken van hoofzaken te onderscheiden, dus probeer het geheel goed te begrijpen en te onthouden en daarna kun je onderdelen gaan leren/onthouden.

Als je een toets hebt, probeer zo relaxed mogelijk te zijn, lees de vragen door en beantwoord eerst de vragen waarvan je het gevoel hebt dat je er wel een antwoord op weet. Ook al weet je niet het hele antwoord, vaak krijg je ook al een deel van de punten als een deel van het antwoord goed is. Sla vragen die je niet gelik ziet zitten even over en beantwoord die op het laatst. Ga er niet over stressen. Maak een volgende vraag en soms krijg je ineens een ingeving om een vraag op te lossen. Dan heb je iig alle 'makkelijke’ vragen al beantwoord en die punten heb je dan al in de pocket. Je wilt niet in tijdnood komen door de 'moeilijke‘ vragen en dat je geen tijd meer hebt voor de makkelijke vragen.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en succes met de laatste weken voor de vakantie.

Wissel huiswerk af met leuke dingen, want die heb je ook nodig. Wel zorgen dat je voldoende tijd aan school besteed natuurlijk.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 1
Badge

Bedank ik zal deze tips goed toepassen ik heb nu nog een examen Nederlands dus niet zo moeilijk 

,bedankt 🙏🏼 

groetjes 

Reageer