Vraag

Enorme frustratie door leren

  • 7 November 2018
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb tot nu toe 2 weken lang alleen maar toetsen en heel veel huiswerk gehad en ik ben maar aan het leren, leren, leren en nog eens leren.
ik ben onderhand steeds minder geconcentreerd tijdens het leren en niks komt meer binnen. Ik word soms helemaal gek.
van mijn anderen klasgenootjes hoor ik helemaal geen gezeur over zoveel toetsen en huiswerk en hun kunnen nog gamen zonder dat ze hoeven te leren en toch halen ze dezelfde cijfers als ik...
Maar voor mijn gevoel ben ik de enigste die helemaal geen vrije tijd meer voor mezelf heb. Ik ben helemaal gefrustreerd elke keer als ik weer ga leren en ik kan me totaal niet meer concentreren heeft iemand tips?

3 reacties

hey,

dat je klasgenoten er minder/geen last van hebben kan komen omdat die misschien net iets beter zijn in bepaalde vakken of het hoofdstuk van de toets.

wat ik zeker adviseer is om niet achter elkaar te gaan leren maar maak een planning en ga 45 minuten/1uur leren dan half uurtje vrije tijd en weer dat uurtje leren, dan houd je afwisseling en zit je niet de hele tijd in de boeken waardoor ook je concentratie omhoog gaat
Ronald2001 bedankt!
Hoi

Je werkt heel hard voor school, maar hebt het gevoel dat je klasgenoten het minder zwaar hebben. Ik kan me voorstellen dat dat frustrerend moet zijn.

Zoals Ronald2001 zei, is het belangrijk om een goed evenwicht te zoeken tussen leren en ontspanning. Zorg er ook voor dat je voldoende leuke dingen blijft doen, bv. een hobby.

Als je het gevoel hebt dat het heel moeizaam gaat, kan je dit aangeven bij je mentor. Er kan eventueel met jou bekeken worden of je geholpen zou kunnen zijn met leerlingenbegeleiding. Daar leer je onder andere goed plannen en efficiënt studeren.

Kan je hulp vragen aan je medeleerlingen? Misschien kan je één van hen vragen of jullie een middag samen kunnen studeren. Wie weet kennen zij bepaalde trucjes om de leerstof beter te onthouden, of kunnen ze je de leerstof nog eens uitleggen.

Groetjes
Kenshin

Reageer