Vraag

Enige vriend weg + pestklas.

  • 28 August 2018
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een paar maanden geleden verteld over m'n pest situatie in havo 4. Het nieuwe schooljaar is inmiddels begonnen en er valt nu al veel te vertellen.

Veel kinderen in m'n mentorklas bleven zitten of gingen niet over waaronder m'n enige vriend Joey (nep naam). Joey heeft besloten te stoppen met de Havo, aangezien hij al een vmbo-tl diploma had en een mbo opleiding al voor ogen had. Nu komt dit natuurlijk zeer nadelig uit omdat ik m'n klas alleen natuurlijk niet overleef.
Joey was namelijk vrienden met iemand bij in de klas waar al die pesters super loyaal aan zijn. Gek genoeg had ik vorig jaar voor elkaar gekregen dat die jongen mij aardig ging vinden door een gedeelde interesse voor games maar affijn. Als die jongen dus niet in de buurt is gaan die pesters lekker hun gang sinds ook omdat Joey natuurlijk niet meer bij mij in de buurt is.

Nu is het probleem alleen het pesten, want geen sociaal contact binnen m'n mentor klas vind ik helemaal niet erg. Ik ben namelijk introvert, ik doe graag dingen alleen. Ook kreeg ik het al vorig jaar voor elkaar dat bij duo presentaties Nederlands ik het alleen mocht doen. Maar ik ben bang dat ik dit niet voor elkaar krijg bij gym... mijn gym docenten houden er blijkbaar allemaal van om je "sociale vaardigenheden" op de proef te stellen door opdrachten die gebaseerd zijn op teamwork. Het ergste is dan altijd het kiezen van de kinderen in je team. 3 keer raden die altijd als laatst wordt gekozen. Tja bij voetbal was het een keer zo dat ik geeneens WERD gekozen terwijl ik helemaal niet slecht ben ofzo.
Waar ik dan bang voor ben is dat m'n gymdocent is eens een keer zegt dat je voor een opdracht in duo's moet en dan sta ik natuurlijk voor paal dat ik dan niemand heb of kan vinden.

En Dan heb ik het nog geeneens over m'n bijnaam die natuurlijk na 6 weken niet wordt vergeten is... in oktober is het een jaar geleden dat die afgrijzelijke bijnaam werd bedacht. En iedereen maar zeggen dat ik "me aanstel" of "het stelt niks voor" natuurlijk is het minder erg dan fysiek gepest worden maar als je elke dag wordt aangesproken met de meest stupide bijnaam ooit ook door je eigen leraren voor bijna een jaar zinkt de moed je wel in de schoenen. Daarnaast wordt er eten op je gegooid en je hele klas ziet je aan als een soort levenloze sukkel.
Ik heb zelfs op hele erge dieptepunten gedacht om mezelf om te brengen met al die pesters op school erbij als een soort "schoolshooting". Het is abnormaal om zo te denken natuurlijk maar voor mij werkt het stressverminderend. "Het voor je zien hoe zoiets eruit zou zien. Ik ben echt niet gestoord hoor of zoiets, ik zou dat ook echt nooit doen of zelfs durven.

Maar ja ik zie het maar zo over een jaar zie ik die kinderen nooit meer terug. ?

5 reacties

Heyo,
Kan je misschien met je mentor/ouders hierover praten?

En misschien een mogelijkheid dat je naar een betere klas gaat? Ik weet niet precies hoe het zit

Ik ben blij dat jij zelf al zegt geen school shooting te gaan doen, de gedachte eraan, is best begrijpelijk maar zolang je t niet doet. Is er misschien een reden dat ze perse jou moeten hebben?

Gellukkig ben je positief ingesteld met de gedachte dat je er over een jaar vanaf ben!
Ik ben zelf ook gepest ik heb het heel lang genegeerd het werd dan wel minder maar denk dat dat in jou geval niet meer werkt ga naar de afdelings lijder of naar een mentor je ouder moet je het vertellen maar kunnen voor de rest niks doen ik denk niet dat het verstandig is naar een andere klas te gaan omdat je bijna in je examenjaar zit en dan is het vervelend om naar een andere klas te gaan bij mij is het goed afgelopen de afdelingsleider kwam regelmatig de klas binnen en gaf een soort van preek de pester kwam uiteindelijk verdrietig naar me toe omdat hij het kut vond om als pester door de school bekent te staan karma bitch

Hopelijk had je hier wat aan
(Btw het pesten begon bij mij nadat mijn beste vriend weg ging)
Het is nooit de oplossing om zelfmoord te plegen, vanwege een pestkop. Dan hebben hun gewonnen. Ik was en word nu ook nog gepest, maar ik zal m’n leven nooit beëindigen vanwege zulke rotkinderen. Jij bent het waard om te leven en je laatste jaar daar goed af te maken. Als ze met eten beginnen te gooien en je er niet tegen kan, kun je naar de mentor gaan of het melden bij een afdelingsleider. Misschien stopt het pesten dan wel en zo niet kun je het blijven melden of het gewoon negeren
Misschien is dit niet goed, maar soms helpt het bij pestkoppen als je met ze gaat vechten en je niet verliest. Het ergste wat er kan gaan gebeuren is dat je een waarschuwing of geschorst wordt voor twee dagen. Misschien dat ze dan meer respect voor je krijgen. Je staat namelijk in je recht.
Hey Robburt123

Wat jammer dat Joey niet meer in je klas zit. Jullie kunnen na school nog afspreken, maar een vriend in de klas, is altijd fijn.

Zou je die jongen, die bevriend was met Joey en jou, kunnen aanspreken met de vraag of hij die andere jongens wil vragen om te stoppen met het gepest? Wie weet stoppen die jongens dan met jou te pesten.

Niet fijn hé, dat moment wanneer de teams gekozen moeten worden? Je zou je gymdocent hierover kunnen aanspreken, en uitleggen waar je mee zit. Op die manier kan je gymdocent hier eventueel rekening mee houden, en sneller ingrijpen als de groepsindeling niet vlot gaat. Misschien is er een andere methode voor groepsindeling, waar je je niet zo ongemakkelijk bij voelt, mogelijk.

Een bijnaam kan heel vervelend zijn. Eigenaardig dat de leraren je hier ook mee aanspreken. Kan je bij de leraren die dit doen, aangeven dat je het niet fijn of grappig vindt?

Niet ok dat er eten op je gegooid wordt. Kan je dit melden bij je mentor? Ik vind dat de leerlingen die dit doen, wel eens aangesproken mogen worden.

Maar ja ik zie het maar zo over een jaar zie ik die kinderen nooit meer terug.
Dat lijkt me een fijn vooruitzicht. Het zou goed zijn om ervoor te zorgen dat je het dit jaar niet te moeilijk hebt. Bovenstaande reacties hebben al aangegeven dat een gesprek met je mentor hierbij kan helpen.

Groetjes
Kenshin

Reageer