Vraag

eindtoets route 8

  • 13 April 2021
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi, ik krijg donderdag de route 8 eindtoets en ik ben erg zenuwachtig voor de Eindtoets en ik ben bang dat ik toch naar een andere school ga dan dat ik naar de school zit waarvoor ik mijn schooladvies vmbo kreeg Hebben jullie tips? 


3 reacties

Badge

Je school advies nu is dus vmbo (het advies wat de leraar je gaf), als ik het goed begrepen heb wil je niet hoger schoren (dus geen wil havo doen). Waarom wil je dat niet? 

Nou ja in elk geval, als je ouders het ermee eens zijn, kun je volgens mij alsnog vmbo doen

of

Wilde je juist hoger dan vmbo doen? Dan moet je idd wel een havo score halen, maar als je het niet haalt en je haalt hele goede cijfers in de 1e op het vmbo, dan kun je opstromen. Of je haalt eerst je vmbo diploma en gaat daarna nog (volgens mij is dat dan 2 jaar) havo doen. Nou ja kansen genoeg mocht je later iets willen worden waar je per ce havo voor nodig hebt. En je kunt ook eerst een mbo opleiding doen en daarna hbo mocht je dat willen. Maar zover is het nog lang niet.

Nou ja weet niet welke van de 2 het is, maar ik hoop dat je er wat aan hebt

Xx Maartje

Reputatie 6
Badge +12

Je moet gwn je best doen op de toets

Doe idd gewoon je best. Als er hoger uitkomt, kan je ermee doen wat je wilt. Je zou dan havo of vwo kunnen doen maar dat hoeft natuurlijk niet. Als jij met een vwo advies per se vmbo wilt doen, kan dat natuurlijk.

En volgens mij is het tegenwoordig zo dat wanneer je lager scoort op de eindtoets dan het advies van je leraar, dat dat advies toch zwaarder weegt. Dus volgens mij kan je niet onder het advies van je docent belanden.

Reageer