Eigenwijsheid van vriendin

  • 5 October 2020
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik wil graag een werkstuk maken met mijn vriendin. We hebben op twee dagen afgesproken. Zij woont erg dicht bij school en ik niet, dus wil ze graag allebij de dagen bij haar het werkstuk maken. Ik vind dat niet eerlijk. Dus had ik voorgesteld om de eerste dag naar mijn huis te gaan en de tweede dag bij haar. Zij wil niet naar mijn huis omdat dat ver fietsen is en omdat ik daarna '’helemaal terug moet fietsen'’ met haar naar school, zodat zij haar weg naar huis vindt.  Maar zij is tegen en ik ook, dus dat schiet niet goed op. Is er misschien iemand die mij een advies kan geven hoe ik haar toch kan overtuigen of een andere oplossing?


2 reacties

Misschien is het een idee als jullie gewoon op school aan het werkstuk werken, dan hoeven jullie allebei niet naar een ander te fietsen.

Verder kan ik jullie allebei wel begrijpen.

Zij woont dichtbij dus het lijkt in haar ogen makkelijker om het bij haar te maken. Maar het is wel netter en eerlijker als jullie het afwisselen. Dus het lijkt me dat jij een prima voorstel hebt gedaan voor de ene dag bij jou en de andere dag bij haar.

Samenwerken is een stukje geven en een stukje nemen. Misschien kan je dat aan haar proberen uit te leggen? Dat jullie het samen doen en dat zij er dan ook misschien iets meer 'moeite' voor moet doen. Het lijkt me dat je dat als vriendinnen wel voor elkaar over hebt. En als dat niet zo is, moet je afvragen of ze het waard is?

Misschien kan je het combineren dat als zij met jou meegaat je eerst aan het werkstuk gaat en daarna nog ff samen iets leuks gaat doen, zoals een film kijken of bijvoorbeeld samen koken en dat zij daarna weer naar huis gaat. Dan hebben jullie het ook nog gezellig en lijkt het misschien minder erg voor haar om wat verder te fietsen. Dus misschien kan je wel zoiets voorstellen?

En anders ga je allebei naar je eigen huis en bel je elkaar via Whatsapp of via teams of zoom. En dat jullie op die manier samenwerken. Via teams kan je ook je scherm delen, dus dan kan je makkelijk met elkaar meekijken. En via de OneDrive kan je ook samen in het zelfde bestand werken.

Dit zijn wat ideeën, succes met het maken van je werkstuk!

Xx Simply Me

Dankjewel @Simply Me, ze was er toch mee ingestemd en mijn moeder had pannenkoeken voor ons gebakken, dus het was erg gezellig en ze heeft voorgesteld het vaker te doen. :smile:

Reageer