Vraag

Eerste toets van het jaar meteen niet goed gemaakt.

  • 3 September 2020
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik zal eerst wat vertellen over mijn eerste klas. Ik was een heel onzeker persoon dat alles best wel negatief zag. Momenteel ben ik een stuk zekerder en positiever over alles! Ik merk wel dat ik super kritisch ben en veel leer. Op zich prima niemand heeft er last van.  Het enige nadeel en waar ik ook erg mee zit is dat mensen veel/hoge verwachtingen van me hebben omdat ik zo veel leer. Ik score meestal ook wel prima ik baal ook heel erg als ik een slechte score/cijfer krijg. Veel klasgenoten denken dat ik super slim ben .. nou ik sta gewoon gemiddeld. Ik weet niet super goed hoe ik hier mee om moet gaan.  Heeft iemand een idee? 

Even terug naar het begin de titel.. Ik had vandaag een frans so en hij ging superr slecht.. Het was een herhaling van vorig jaar. Ik baal heel erg dat mijn eerste toets/so zo slecht ging. Iemand tips om hier goed mee om te kunnen gaan? Ik zit trouwens in de 2e op havo vwo.  Als je tips heb om frans te leren zijn ze ook welkom!!!! 

Groetjes van mij!

XXX


2 reacties

Hey,

Die verwachtingen creëer je eigenlijk zelf. Mensen uiten misschien wel een verwachting, maar het enige wat docenten van je verwachten, is dat je je best doet om je jaar te halen. Dat jij er wel/niet voor kiest om aan hun verwachting te proberen voldoen, maakt het jouw keuze. Daarmee creëer je de verwachting naar jezelf. Uiteindelijk is die verwachting naar onszelf hetgene waar we ons goed/slecht bij gaan voelen. 

Probeer die verwachting van jezelf naar beneden te halen. Als mensen zien dat je op een bepaald niveau presteert, schuiven hun verwachtingen mee. Je bent niet slechter als je een 7 ipv een 8 haalt. Als docenten je kennen, wat vanzelf gebeurt, weten ze dat je intelligent genoeg bent om de stof te begrijpen. Dat jij bv kiest om minder hard te leren om meer tijd voor iets anders over te houden, maakt je niet "dom" of "stom". Dat laat alleen maar blijken van dat je goed over dingen nadenkt. Docenten verwachten in principe alleen dat je een voldoende haalt.

Dat je eerste toets slecht ging is inderdaad jammer, maar beter je eerste dan je laatste. Je krijgt nog zó veel toetsen dit jaar. Dat haal je makkelijk op joh! Deze toets telt ook alleen mee voor je overgang, dus volgend jaar is het cijfer gewoon weg! 

Ik leerde zelf Frans vis Quizlet. Dan voerde ik de woordjes in en overhoorde ik mezelf daarmee. Je moet zelf een beetje zoeken wat werkt. Voor dit soort dingen kun je ook altijd naar je docent. Die heeft vast tips voor je!

Gr. Pin

Frans is ook best wel pittig, vooral het begin. Een herhaling van een heel schooljaar is ook best wel een naaistreek. Dus no worries, dit zegt nog niks voor het komende jaar. Je zegt dat je meestal vele leert, dus dan komt het het hoofdstuktoetsen wel goed denk ik. Wat anderen over jouw vinden, maakt echt niks uit. Het boeit echt niet of je nou de slimste van de klas bent of niet. Zorg gewoon dat je je eigen doelen haalt.

Voor talen leren gebruik ik meestal Ikleeralles.nl. Vergelijkbaar met Wrts maar werkt voor mij beter. Misschien is dit ook wel wat voor jou.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

 

Groetjess

Reageer