Vraag

een 2 voor wiskunde

  • 27 September 2023
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

hoi hoi, ik ben een meisje in mijn tweede jaar gymnasium. ik zit op een christelijke school en haal vaak wel gemiddelde cijfers (tussen 5.5-7.5). ik ben sociaal wel oké maar ik had laatst een 2 voor wiskunde gehaald. dit is het eerste cijfer van het jaar en ik heb dus 3 tekort punten. ik heb het nog niet aan mijn moeder vertelt, alleen aan mijn zus (ze is 1 jaar ouder dan ik) maar ik weet niet of zij het niet vertelt. ik ben chinees en mijn hele familie heeft gymnasium gedaan en zo dus er staat best wel veel druk op. ik vind Latijn en Grieks eigenlijk veel leuker dan alle andere vakken, dus stoppen met gymnasium zou niet zo leuk zijn. ik weet dat ik misschien een beetje overdrijf, maar ik ben echt slecht in leren. ik heb nooit echt goed geleerd om te leren en al die trucjes werken niet bij mij. ik ben misschien wel slim, maar ook best wel lui. 

 

bonus topic (soort van):

ik heb 3 beste vriendinnen en we zijn met z’n vieren ook een vriendengroep. maar de laatste tijd vind ik het minder leuk met één vriendin. zij was een van mijn eerste vriendin en ik had best wel een goede klik met haar, maar ik was laatst met de groep gaan shoppen, maar elke keer dat ik iets wou passen, stopte die vriendin mij en zei dat ik beter een maatje kleiner kon nemen. ik snap dat zij langer dan ik is, maar het is niet zo dat die paar centimeter haar een reus maakt of zo. ze is helemaal geobsedeerd met dat zij langer is. we schelen misschien 4 cm of zo, doe normaal. ze heeft ook haar hele leven gebouwd op stereotypes en zegt dan de hele tijd tegen mij dat ik hard moet leren om een dokter of advocaat te worden. en er was ook een keer dat ik een t-shirt aan had waarvan het best wel duidelijk was dat het een t-shirt was, het paste prima, het was niet oversized of zo. ze liep naar me toe en vroeg of ik niet wilde wisselen in wc van kleren want zij had nog een extra shirt dat voor haar te klein was (we hebben dezelfde top maat) en dat zij dan mijn shirt nam want volgens haar was het een crop top en zij kon hem dan beter nemen dan ik. ik zei nee en daarna deed ze alsof er niks was gebeurd. ik ben niet zo makkelijk met dingen weigeren, dus ik negeerde het, maar het zit me wel een beetje tegen. ik wil haar echt niet kwijt, maar soms is het gewoon niet zo leuk meer.  Heeft iemand tips?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Een twee voor wiskunde is niet heel goed maar geen zorgen ik heb lagere cijfers voor Engels gehaald maar misschien kan je vragen of je het kan herkansen en anders zou ik heel hard je best doen voor wiskunde

Reputatie 5
Badge +1

Bij verhaal 1.  Ja, dat is lastig! Ik snap heel goed dat je door wil gaan met gymnasium. Maar die druk, denk eens na. Je hoeft niet perse gymnasium te doen! Je bent supergoed bezig! Je familie is trots op je! Je kan het. En gaf je us nog een tip? Hoe je het beter kan doen? Ik wens je veel succes en hoop dat je een goed cijfer krijgt voor wiskunde!

 

Verhaal 2: dat is heel vervelend. Ik het een beetje in de zelfde situatie gezeten. Heb je al tegen haar gezegt dat je het niet fijn vind dat ze dat doet? Waarschijnlijk denkt ze dat ze je help ofzo. Maar wees eerlijk tegen haar, anders word het gedrag van haar steeds erger. Succes ik hoop dat het goed gaat!

 

Reageer