dyscalculie

  • 18 January 2021
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Ik heb misschien een stoornis die dyscalculie heet en ik heb daar nooit van gehoord  en daardoor  kan ik m'n hele leven niet goed rekenen! 

Ik kan niet goed op de analoge klok kijken maar wel goed op de digitale klok en ik moet elke keer tellen op de vingers om af trekken of op tellen en ik kan niet goed onder elkaar tellen en dat is niet leuk en niet grappig  en ik ben niet zo goed in breuken en ik heb door die stoornis soms faalangst! 😭😢😭😢😭😭😪😫😓😩😣😥😞😢😖☹️🙁


2 reacties

Ik zou zelf geen diagnoses gaan stellen. Als je dit denkt, kun je dit wellicht aangeven op school. Zij gaan dan waarschijnlijk met je kijken wat er aan de hand is, waarschijnlijk wat testjes etc. Net zoals bij het vaststellen van dyslexie. Mocht het inderdaad vastgesteld worden, zullen zij met je overleggen wat eventuele volgende stappen worden. Extra ondersteuning ofzo.

Hey! 

Het hebben van dyscalculie lijkt me erg lastig. Ik kan uit je bericht niet goed afleiden of jij zelf denkt dat je dit hebt, of dat andere mensen jou hebben gezegd dat je dit misschien hebt. 

Zou je het zien zitten dit eens te bespreken met jouw ouders? Je zou ze dit bericht kunnen laten zien en uitleggen waarom je je zorgen maakt. 

Zij kunnen je dan helpen om via de school getest te worden. Als je effectief dyscalculie hebt kunnen zij dan maatregelen nemen waardoor het wat makkelijker wordt voor jou. 

Ga je dat eens proberen, het aan je ouders vertellen? 

Groetjes 

Lot

Reageer