Vraag

durf niet met andere mensen contact te maken

  • 31 August 2023
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

Hoi,

ik ben een meisje (15) en zit nu sinds 3 dagen in 4 VWO. Bij onze school (waarschijnlijk ook bij meerdere scholen) is het zo dat in de bovenbouw (4t/m6e) je voor elk vak een andere klas hebt. Ik heb eigenlijk maar 2 vriendinnen en ik zit bij geen enkel vak bij hun in de klas. Ik heb altijd vanaf groep 7 bij ze in de klas gezeten en nooit heb ik nieuwe vrienden hoeven te maken. maar dat is nu anders… Ik ben er ook achter gekomen dat ik het toootaal niet kan. Iedereen in elke klas is altijd helemaal aan het kletsen en lachen iedereen heeft al vrienden en mijn 2 vriendinnen zijn ook al met super veel mensen aan het kletsen en ze hebben altijd wel iemand waar ze mee lachen enzo ook in de tussenuren gaan ze met allemaal meiden naar de supermarkt enzo. Ik ben zo jaloers en zo verdrietig. Ik had zoveel zin in de 4e… In de 1e tot de 3e was ik altijd juist de ‘clown’ van de klas die de klas wat sfeer gaf nu ben ik de stille die nooit wat zegt. ik heb wel eens tegen iemand gepraat maar dat zijn dan ook van die stille meiden en na 20 seconden is het awkward gesprek weer afgelopen. En mijn type  vriendinnen zijn juist de wat raardere en niet zo stillen maar het is zo eng om naar ze toe te gaan ik kan dat echt niet zij hebben ook al allemaal vriendinnen en jongens enzo. en zij hebben waarschijnlijk ook geen zin in mij want ze weten al dat ik zo een stil iemand ben. 

Wat moet ik doen?

alvast bedankt!!!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Viefjesss!

Je moet soms gewoon wat durfen en vragen. Sommige mensen kunnen heel goed met vreemden praten, anderen niet. Ga is in de pauze bij wat groepjes zitten die je gezellig en leuk lijken en probeer in hun gespreken mee te kunnen doen en als ze je accepteren dan ga toch vaker bij hun zitten.  Veel kan ik je ook niet hierover vertellen maar je twee vriendinnen vast wel! Ze kunnen zo te zien wel goed vrienden maken, dus vraag anders het aan hun. Het lukt je wel!

Veel liefs Caiya

Reageer