Vraag

Doodsbang voor wiskunde

  • 4 May 2020
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Badge

Ik ben zo een leerling die wiskunde probeert te snappen en ik kijk filmpjes op youtube en ik gebruik het antwoorden boek om mijn huiswerk na te kijken enz maar ik haal altijd een onvoldoende voor het vak… ik zelf heb faalangst en voor een wiskunde toets heb ik hele erge angst en gaat mijn maag te keer en denk ik alleen maar aan wat er fout kan gaan vervolgens begin ik aan de toets en begin ik gelijk te twijfelen aan alles wat ik doe  ik vergeet formules, ik denk niet meer logisch na, ik stress helemaal en ik begin fouten te maken in het oplossen van een som. Ik heb gelukkig een vriendin die net zo slecht in wiskunde is als ik en dat is heel fijn voor mij omdat we eigenlijk samen wiskunde proberen te halen. Ik ga volgend jaar naar klas 3 Havo en ik ben nu al bang voor wat ik volgend jaar ga krijgen voor wiskunde ik heb gedachtes dat mijn eerste cijfer een 3 word of een 4 en dat ik blijf zitten DOOR wiskunde. Ook wissel ik van wiskunde docent, wat namelijk heel erg balen is want mijn huidige wiskunde leraar begrijpt mij en weet hoe ik in elkaar zit en weet wat ik voor het vak doe maar die andere docent kent mij nogniet dus ik ben bang dat hij mij niet gaat begrijpen en mij een zuur jaar gaat geven. Dit zijn hele onplezierig gedachtes om te hebben en ik sta vaak stil en denk eraan. Verder gaan andere vakken opzich wel goed behalve Natuurkunde. 

geruststellende tips zijn zeker welkom 


1 reactie

Hey,

Tips voor tijdens de toetsen:

1. Als je iets even niet weet, blijf rustig en ga naar de volgende opdracht. Als je bij die ene moeilijke blijft hangen raak je snel gestresst en lukt de rest ook niet meer.

2. Als je het écht niet weet vul gewoon in wat je denkt dat het is. (I know, beetje slechte tip, maar als je aan het einde van de toets nog veel open vragen hebt, kan je beter zoveel mogelijk invullen. misschien heb je wel iets goed! En anders heb je het tenminste geprobeerd.)

3. Kijk af.

Nee geintje, dat moet je juist niet doen. Als je op andermans blaadje kijkt zie je ook gelijk hoever diegene is, en stel dat diegene een stuk verder is dan jou, kan je in paniek raken.

 

Dit was alles wat er in mij opkwam. Wiskunde is natuurlijk een best moeilijk vak, dus wees ook niet verlegen om je docent vragen te stellen! Daar zijn ze voor. 

die nieuwe docent: leg je situatie uit aan hem of vraag aan je voormalige wiskundedocent of hij het wil zeggen.

 

Succes!

Reageer