Vraag

docent komt ongepast dichtbij

  • 8 December 2021
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 2 reacties

Hallo,

Ik ben een meisje uit de derde klas. Ik heb een docent die elke les ongepast dichtbij komt. Dit doet hij ook bij andere kinderen. Nu met corona komt hij nog steeds zo dichtbij en er is geen 1,5 meter afstand. Ik heb het er al met mijn ouders over gehad en zij zeggen dat ik het tegen de docent zelf moet zeggen. Ik durf hem niet zo goed hierop aan te spreken. Laatst gebeurde er iets heel bijzonders tijdens de les. Ik had een trui aan waar monkey op stond. Toen zette hij het liedje dance monkey op en hij begon tegen mij te roepen dat ik moest gaan dansen. De hele klas was erbij en keek naar me. Bij de meeste docenten zou ik dit als een grapje opvatten, maar deze docent is echt eng en de manier waarop hij riep was serieus. Ik heb het maar genegeerd en ben na de les meteen de klas uitgelopen. Heeft iemand tips wat ik kan doen?

Bedankt voor het lezen.

DdG


2 reacties

Hoi DdG!

 

Wat vervelend dat je docent zo ongepast dichtbij komt en zo doet! Ik snap wel dat je dit niet zelf tegen de docent durft te vertellen.

Misschien kan en durf je dit wel te bespreken met je mentor? Je mentor kan je denk ik wel goed helpen en ondersteunen hierin en kan de docent misschien aanspreken op zijn gedrag zodat het probleem wordt opgelost.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 6
Badge +7

Weet je wat… houdt zelf die anderhalve meter aan. 

Als hij dichtbij komt roep je hard “Anderhalve meter!”  

Dat is zó standaard en bekend en normaal dat je niet raar bent; integendeel, iedereen kijkt dan naar die docent zo van: Wat doe je? Ze heeft gelijk! 

Als hij tóch dichterbij komt, sta je zelf op en doe je een stap naar achter/opzij. 

Dan staat hij zó te kijk dat hij zal afdruipen:  Hij kan tenslotte moeilijk achter je aan gaan rennen want dan staat hij nog meer voor gek.

Als hij jou er achteraf op aanspreekt zeg je: Corona! Anderhalve meter!    Daar kan hij niks op zeggen, want het is gewoon de regel.  
 

 

Reageer