Vraag

Dilemma school

  • 6 October 2019
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Badge
Hy iedereen,
Ik ga jullie gwn vertellen waar ik de laatste tijd erg veel mee zit. Het zit zo: vorig jaar (ik zat int eerste middelbaar) was écht een topjaar. Ik had een leuke klas let veel vrienden, goeie punten en ik ging gwn echt met plezier naar school. Ik deed toen ook Latijn. Het was best moeilijk maar ik deed het graag en ik kok het ook best goed. Ik hou van uitdagingen dus ik vond het echt ni erg om drie testen per week te hebben van Latijn. Maar eind vorig jaar moest ik dus de studierichting van het tweede kiezen. Dat vond ik écht mega moeilijk. Mijn beste vriendin ging voor wetenschappen en dat leek me eigenlijk ook wel wat. Dus nu zitten we samen in wetenschappen. Maten we het zo zeggen. Het is niet echt mijn ding'ik vind het gwn best wel saai zeg maar. Eigenlijk heb ik best wel spijt dak geen Latijn heb gekozen. Ook omdat deze richting minder een uitdaging is. Wij hebben een keer in de maand een grote toets en voor de rest staan al de punten op attitude in de klas en saaie taken. Eigenlijk zou ik mss wel willen switchen. Maar kan dat nog n'a meer dan een maand? Dan moet ik wel veel inhalen en dan kom ik in een klas terecht waar iedereen al bevriend is let elkaar. En dan moet ik ook mijn beste vriendin achterlaten in onze stommr klas van wetenschappen (het is écht een rotklas) Maar weet je... De laatste tijd ben ik écht heel onzeker. Ik heb écht het gevoel dak geen talenten heb. Het enige dak een beetje kan was studeren en dan zit ik nu in de makkelijkste richting van allemaal. Wat moet ik nu? Dit jaar zijn mijn punten punten ook heel wat slechter dan vorig jaar. Vorig jaar lag mijn gemiddelde boven de tachtig en nu haal ik de zeventig ni eens. Komt da omdat het mij niet interesseert of omda ik gwn ni slim ben? Ik weet het allemaal niet meer. Wat zouden jullie doen?

6 reacties

Praat met je mentor!

Je bent heel serieus bezig met school, alleen als je niet op je plek zit, heeft dit voor iedereen nadelen. Gewoon switchen! Je mentor kan dit waarschijnlijk zo regelen. Wees niet bang dat je veel moet inhalen, je hebt nog een heel jaar om het te corigeren! Je hoeft ook niet bang of onzeker te zijn voor een nieuwe klas, dit zou iedereen wel hebben. 99% van te tijd komt alles helemaal goed in een nieuwe klas! Zoek gewoon een leuk groepje kinderen uit en begin te praten!

Ik hoop dat je zo snel mogenlijk met je mentor kan praten, en je binnen no time in een toffe klas zit.


Groetjes,
LVA
Iedere richting heeft een mogelijke omschakeling als deze voor de kerst periode gebeurt zo niet heb je teveel achterstand en dus onmogelijk maar hoe vlugger je wilt omschakelen hoe liever want dan kan alles nog bijgewerkt worden wat je miste.

Is wat moeilijk om je vriendin achter te laten maar ieder zijn ding want het is niet dat als zij iets wil dat jij dat moet.

Je moet keuzes maken want je studie is het laatste alvorens je in de maatschappij gaat meedraaien weet dat het lastig kan zijn om te beslissen wat je wilt maar ieder krijgt die keuze dus nu je nog kunt denk er eens goed over na want je hebt maar in het middelbaar een paar jaar om te beslissen alvorens de studie de definitieve richting wordt. De eerste 3 jaar zijn een basis vanaf het 4de serieus dus wil je Latijn of wetenschap is aan jou maar je kan nog altijd wisselen best wel zo spoedig mogelijk.
Badge
Echt bedankt 💋💋💋
Louki, ik zat vorig jaar met het zelfde probleem als jij, geloof me, je bent niet de enige 😉 Ik ben ook van richting veranderd na kerstmis pas... ging van Menswetenschappen naar een grafische richting! totaal iets anders dus. Het enige dat telt is dat je doet wat je graag wilt doen, rekening houdende met toch enkele talenten van jezelf. En geloof me, het veranderen van richting was moeilijk in het begin, maar is één van de beste keuzes in mijn leven geweest :)

hopelijk vind je een studierichting die bij jou past :)

grtzz RandomDude
Reputatie 1
Badge
Hey, Ik snap je probleem zonder uitdaging is school heel saai en ik zou zeggen je kunt altijd proberen te switchen als je dat wilt. anders zit je de rest van je school jaren vast aan iets wat je eigenlijk niet leuk vind. als iets saai vind doe je er minder moeite voor dan haal je slechte cijfers en daar krijg je weer stress van. dit is het geval bij mij niet helemaal hetzelfde maar ik had ook te weinig uitdaging en ik vind alles op school erg saai/stom waardoor ik er echt ziek van werd (buikpijn en misselijkheid) ik heb dit echt al jaren en het is heel naar dus ik zou zeggen gewoon alles er aan doen om te switchen!
Veel succes!
Badge

Heyy,

Ik vind dat je beter naar Latijn gaat, je vind dat zelfook leuker en als ja dzt niet doet kun je in het 3de middelbaar moeilijk naar Latijn.

Veel succes!♡

Reageer