Vraag

De Toetsweek

  • 17 January 2023
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ahhh, de toetsweek, wie houdt er niet van? Het leren, maar na 5 uur niks hebben gedaan. Het piekeren en de mentale crisis die volgt. Jullie kennen dit gevoel waarschijnlijk allemaal wel en ik zeker ook. Maar dit jaar is anders.

Vorig jaar was ik op het nippertje over naar 5 VWO en daar ben ik wel blij mee. Dit jaar heb ik hetzelfde gevoel bij de toetsweken als vorig jaar: kut. Maar niet meer de stress ervan. Ik kwam zo dicht bij het falen dat ik het gevolg ervan zag en merkte dat het niet erg is. Makkelijk gezegd: “Het zijt zo.” of “It is what it is.”.

Ik ben blij dat ik van deze stress af ben, maar er is 1 probleem. Ik werk niet meer. Ik heb nog 5 dagen tot de toetsweek en ik heb exact niks gedaan. Dus hierbij mijn vraag:

Hoe krijg ik weer de motivatie om te leren?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik snap heel goed wat je bedoelt ;)

Misschien heb je iets aan deze link ?

https://nl.wikihow.com/Jezelf-motiveren-om-te-gaan-studeren

Succes hoor !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 1
Badge

-onnodige quote verwijderd-

Ja ik heb precies hetzelfde… Ik heb nu ook toetsweek en was vorig weekend naar mijn opa en oma gegaan om te leren. Ze wonen in een weiland, ik zit dan in een kamertje te studeren, !telefoon uit!, en opa en oma komen soms langs met thee en taart. Ik heb toen meer gedaan dan ooit. Misschien ken je iemand/ weet je een plek waar je zoiets vergelijkbaars kan vinden. Want voor mij werkt op een andere plek leren echt goed.

Reputatie 7
Badge +15

@Evi133 . Ja, rustig leren is idd heel belangrijk, daarom zijn de weekenden voor de toetsweken, bij ons altijd de mediatheek & bibliotheek geopend, voor de rest niks, zodat kinderen niet „voor de gezelligheid“ enen naar de kantine gaan ofzo, IPV leren ofzo….

 

wat ook HEEL belangrijk is! ZET JETELEFOON UIT(!) ! 
 

maar dan ook echt helemaal uit, en (als je die hebt) je apple wach/ ander horloge met meer funties dan „kloklezen“ af doen! 
 

veel suc6! Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 4
Badge +1

Ik leer zelf in blokken van 45 minuten en dan even pauze. In de brugklas kregen we lessen over hoe we het beste kunnen leren. Ook ga ik weleens in de bibliotheek zitten leren, er is ook een speciale verdieping waar iedereen stil moet zijn. Vooral rond de toetsweek is het daar erg druk. 

Je moet absoluut je telefoon op stil zetten en voldoende drinken, anders krijg je hoofdpijn. Samen leren is totaal nutteloos, dan doe je bijna niets. 

Ik zet ook weleens een oude cd aan van mijn vader aan. Die heeft rustige jazzmuziek waardoor ik me zeker goed kan concentreren.

Hopelijk gaat het nu wel lukken om goed te leren.

Reageer