de middelbare school

  • 30 January 2022
  • 9 reacties
  • 162 Bekeken

Reputatie 7
Badge +19

hallo ik wil TTO en gymnasium doen op een school ik heb als niveau VWO kunnen julie je ervaringen delen van naar de middelbare school gaan?


9 reacties

Hoi !

Kijk maar eens wat ik he gepost bij deze topics hier op de site :

Hopelijk heb je daar wat aan ! :kissing_heart: Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 6
Badge +7

Als je ouders denken dat je het aankunt, doen!  Is harstikke leuk! 

En de school houdt er gewoon rekening mee dat jullie Engels moeten leren he. Het gaat echt goed en je leert er extra Engels mee.

Reputatie 7
Badge +9

Vraagje: mag je naar het gymnasium van je school? Ik ben een beetje in de war door vwo niveau.
Ik zou als ik jou was gymnasium doen, want stel het wordt te veel, kan je altijd nog naar vwo. 

In principe is gym en vwo hetzelfde, maar je krijgt 2 talen meer. Voor sommige is dit teveel, maar misschien is dit precies wat jij zocht. De extra uitdaging is het waard voor sommige en voor andere niet. In elk geval: doe eerst gymnasium met tto en als dit te veel wordt, kan je bijv athenuem met tto doen of gymnasium zonder tto. 

Mijn ervaringen:

Ik doe persoonlijk gymnasium en eigenlijk was de overstap heel normaal voor mij, je kreeg gewoon meer huiswerk en je krijgt toetsen. Ik vond het huiswerk niet erg en ik had niet veel moeite leren voor toetsen, omdat ik mijn leermomenten goed plande. Vrienden krijgen in de klas gebeurt vaak vanzelf, het klinkt cringe maar ja, de introductiedag werkt inderdaad. Ik zat op de introductiedag samen met 3 mensen, nu zijn 2 ervan mijn beste vrienden.  Daarnaast leer je je klas vanzelf kennen, vaak door whatsapp en groepsprojecten. 

Dus: je hoeft niet bang te zijn voor de overstap!

Mijn grootste tip is: leer hoe je moet plannen en hou je aan je eigen planning, zo voorkom je stress!

Reputatie 7
Badge +19

thanks blijf vooral doorgaan met tips over een half jaar is het al zover!!!:grinning:

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou er voor gaan. Het valt best mee de stap van gr 8 naar middelbare. En TTO why not?  Heel goed als je dat gaat doen. Ik ben geen grote fan van school maar ik weet dat het moet dus maak ik er wat van. Vrienden maak je snel genoeg. En je went binnen 3 dagen aan het systeem enzo.  En als jij het in je hebt en je kunt dit vast wel :) dan zou ik zeggen Go Girl ! :sunglasses:  Als je nog meer van mijn verhalen wilt kan ik ze wel een keer vertellen hoor haha :blush:

Grtz  en liefs Julian

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou er voor gaan. Het valt best mee de stap van gr 8 naar middelbare. En TTO why not?  Heel goed als je dat gaat doen. Ik ben geen grote fan van school maar ik weet dat het moet dus maak ik er wat van. Vrienden maak je snel genoeg. En je went binnen 3 dagen aan het systeem enzo.  En als jij het in je hebt en je kunt dit vast wel :) dan zou ik zeggen Go Girl ! :sunglasses:  Als je nog meer van mijn verhalen wilt kan ik ze wel een keer vertellen hoor haha :blush:

Grtz  en liefs Julian

graag, thanks voor al jullie berichten ga vooral door ik ben al twee keer wezen kijken en ik heb mijn keuze gemaakt het wordt TTO met gymnasium ik vond het echt leuk ik heb er steeds meer zin in alleen ik moet nog een half jaar met mijn k*t klas

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @wilhelmavemela

Ik zelf vond het een best wel grote stap van de basisschool naar de middelbare, maar dat komt ook omdat ik op een hele kleine basisschool zat en in een keer naar een middelbare school moest met 1500 kinderen. Voor jou zal het vast wel meevallen. Ik had voor de  niotoets (als je dat zo schrijft) havo vwo advies en de cito 550 dus Vwo en zit nu in 3 Atheneum (gymnasium zonder grieks en latijn). Als jij TTO wilt doen, go for it! Het komt allemaal goed. :)

xx Eenmeisje004 

Reputatie 3
Badge +2

Latijn en Grieks kunnen best moeilijk zijn, tip: besteed er veel aandacht aan want het is eig het belangrijkst. Dat maakt het verschil tussen een gymnasium en een atheneum diploma

hallo ik wil TTO en gymnasium doen op een school ik heb als niveau VWO kunnen julie je ervaringen delen van naar de middelbare school gaan?

Ik zit in VWO 4 en merk dat iedereen die op TTO zat erg aan deze keuze zaten te twijfelen. Uiteindelijk had 60% het laten vallen en kon de andere 40% er helemaal niks mee. In de 4e heb je de keuze om CAE te doen voor een diploma, dus ja. De keuze is aan jou, ik weet niet wat je aan TTO hebt namelijk

Reageer