Vraag

conversatie starten/vrienden maken/contact met docent

  • 22 June 2023
  • 10 reacties
  • 134 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Goedenavond iedereen,

hoe houd je contact met een docent? Het is op mijn school niet gepast om sociale media/nummer/etc. weg te geven aan docenten/leerlingen, maar toch zou ik graag contact willen houden met mijn docent van (bijna) afgelopen schooljaar. Ik denk dat het het best is om gewoon persoonlijk contact te houden. Maar hoe start ik een conversatie met een docent? Hoe start ik überhaupt een conversatie met iemand? En ik vindt het ook ongemakkelijk om dan ook helemaal naar zijn lokaal te lopen bijvoorbeeld, of om naar hem te zoeken. Lastig…. 

Enige antwoorden op al die vragen? haha.

Groetjes, iemand :)


10 reacties

Reputatie 7

nee ik heb zo snel geen antwoord op je vraag maar ik heb ongeveer hetzelfde

Reputatie 1
Badge

Hey,

Bij mij op school heeft elke klas een groep chat op WhatsApp als je vragen hebben dan kan je het daar vragen. Maar heb je misschien een schoolmail en dan kan je daar met de docenten/leerlingen.

Snap dat het ongemakkelijk, maar nog steeds als je iets ‘belangrijk’ wil vragen zou ik het wel hun zoeken of naar z’n lokaal te lopen.

 

Zo ik heb dat ik je heb kunnen helpen

Groetjes

 

 

Reputatie 4
Badge +2

ligt eraan waarom je contact wil houden met deze docent?? tegenwoordig kun je meestal docenten waar je iets aan moet vertellen zoals bijvoorbeeld problemen bereiken via teams of magister mail of wat je op school ook hebt, ook kun je ze vast wel na de les opzoeken

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @gwn iemand haha,

 

dit is misschien nogal out of the box, het is misschien gek en zeker ouderwets, want wie doet dit nog….maar tegelijk is het misschien ook leuk, onverwacht en niet heel indringend, ik bedoel je dendert niet met je bericht bij iemand binnen, zoals digitale media wel doen. Misschien is daardoor de drempel wel lager voor de ontvanger om hier aan mee te werken...

Het is natuurlijk hoe je er zelf ook mee omgaat, als zender van een bericht, maar ook als ontvanger…

Ik heb het gevoel dat je hier nog niet echt wijzer van wordt, dus ik moet het nog even verduidelijken, denk ik, maar hoe.

Even een zijspoortje: laatst was ik met opa en oma (niet mijn echte opa en oma, want die zijn al jaren dood, maar mijn ‘nieuwe’ opa en oma, die ik cadeau kreeg toen ik bij het gezin van de beste vriend van papa ging wonen, Das meer dan een zijspoortje ..zucht 🤣 ) aan het praten. Zij zijn best modern en ook op de hoogte van digitale media en gebruiken die ook. Tegenwoordig kun je ook bijna niet anders.

Ze vertelden over de tijd dat zij elkaar leerden kennen en das echt al heel lang geleden...in de jaren 80 van de vorige eeuw en toen waren er nog geen computers en smartphones...geen snap om aandacht te krijgen van een leuk meisje of leuke jongen. In die tijd schreef je briefjes van echt papier en die stopte je dan in de jaszak van een meisje dat je leuk vond of in de schooltas van een jongen die je leuk vond.

Als je op vakantie ging en je had verkering dan zag en sprak je elkaar gewoon 3 weken niet en je kreeg niet elke dag foto's van wat die ander gedaan had die dag of was je niet live online bij dingen die ze op dat moment deden.

Nee, je stuurde elkaar een kaartje en dan maar hopen dat die op tijd aangekomen was, dus voordat je zelf als terug was van vakantie. Brieven kon je ook sturen...en nu kom ik waar ik in mijn eerste zin van dit stukje aan dacht (das geen typefout, er hoort een spatie tussen te staan).

Hoe kun je contact houden met iemand op een manier dat je hem/haar/hen zo min mogelijk lastig valt en je toch hun aandacht krijgt….gewoon door een brief te sturen...je kunt nog verder old school gaan door die brief ook nog eens met de hand te schrijven, maar dat moet je zelf weten, want het is wel handig dat wat je schrijft ook leesbaar is.

Een brief dendert ook niet bij iemand binnen zoals alle digitale sociale media. Brieven worden maar op 5 momenten per week (als je gebruik maakt van de gewone post) bezorgd…..de ontvanger heeft ook maar 1 moment per dag dat hij/zij/hen 'lastig’ gevallen kan worden door binnen komende post

 Er is ook geen druk om te antwoorden. Wat maakt een dag of paar dagen of een week uit.

Mijn idee zou zijn doe iets origineels en stuur jouw docent van keuze een brief. Stuur die gewoon naar school, want dan hoef je die docent ook niet thuis 'lastig’ te vallen. Er werken vast nog wel een paar mensen (een oude concierge of zo)  die weet hoe je een brief aan een docent moet bezorgen, dus dat komt vast wel goed.

Zet wel jouw adres (van jouw huis, dus straatnaam en huisnummer en woonplaats en verder weet ik niet of er nog meer op moet staan) en jouw naam in de brief die je stuurt, want anders weet de ontvanger niet aan wie ie moet antwoorden. Oh, en er moet een postzegelcode op of zo'n soort plakkertje wat eerst ergens moet gaan kopen...

Je kunt uit het niets jouw eerste brief sturen en daarin uitleggen waarom je die stuurt en vragen of die ander het niet erg vindt enzo. Nou ja, dat weet je zelf vast wel als beste, want jij bent degene die contact wil houden. Dus schrijf dat op.

 

Je kunt ook al eerste alleen een kaartje sturen (opa vertelde dat mensen elkaar vroeger een kaartje stuurden waar dan op stond 'groeten uit' die en die plaats met afbeeldingen van die plaats 🙃) en die docent bedanken voor het afgelopen jaar ofzo en daarna pas brieven sturen als jullie het erover hebben gehad.

 

Het gaat allemaal wel verrekte langzaam, want als je vrijdag pas na 17.00 uur brief post dan wordt ie pas maandag om 17.00 opgehaald en dan duurt het nog een dag voordat ie bezorgd wordt…

Maar het heeft ook voordelen, degene die de brief 'moet’ beantwoorden kan ook rustig een moment kiezen om er eentje terug te sturen, want tijd is geen issue. Wat maakt een extra dag nou uit.

 

Nou is het de vraag wat jij er van vindt. Ik ben benieuwd en graag wel snel antwoord en niet per post 😂

Nee, das een grapje. Ik zie het wel als je iets post.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @gwn iemand haha,

 

nou schrijf ik mijn reactie dat digitale media razendsnel zijn, maar mijn reactie wordt gelijk ‘opgehouden’ omdat ie eerst gecheckt moet worden.

Dus nog even geduld en dan komt ie hierboven te staan.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoe je een conversatie houdt / start? Bro, het is echt niet zo moeilijk als je denkt. Maak een opmerking over zn t shirt.

"Oh leuk shirt!"

"Ja, dankjewel."

"Waar had je die gekocht?"

Bada bing, bada bong. Nu al een conversatie.

Dit kan met heel veel dingen. Het hoeft niet persee zn shirt te zijn natuurlijk. Zelfs een vraag, waar die bijvoorbeeld heeft gewoond kan nog werken.

Er is wel een ongesproken regel in nederland dat als je boven de 45 jaar bent dat je het moet hebben over hoe rot het weer is. Of ben ik de enige die dat had opgemerkt🤣

Reputatie 7
Badge +9

 

Hoe kun je contact houden met iemand op een manier dat je hem/haar/hen zo min mogelijk lastig valt en je toch hun aandacht krijgt….gewoon door een brief te sturen...je kunt nog verder old school gaan door die brief ook nog eens met de hand te schrijven, maar dat moet je zelf weten, want het is wel handig dat wat je schrijft ook leesbaar is.

of een post duif, wel goed trainen😂

Wel uitkijken want die beestjes die maken meer overlast dan je denkt🤣

 

Hey,

Ik denk gewoon of een briefje of via online en anders gewoon aanspreken!

Sorry moet ook nog even op @MickeyMouse en @benebird reageren

Hoe je een conversatie houdt / start? Bro, het is echt niet zo moeilijk als je denkt. Maak een opmerking over zn t shirt.

Daar kun je je lelijk op verkijken hoor! Ik moest pas iemand een hand geven en draaide me letterlijk om en liep weg, moet je nagaan dat ik een gesprek zou starten.  Was wel echt gênant!

"Oh leuk shirt!"

"Ja, dankjewel."

"Waar had je die gekocht?"

Bada bing, bada bong. Nu al een conversatie.

Echt geniaal dit! 🤣

Dit kan met heel veel dingen. Het hoeft niet persee zn shirt te zijn natuurlijk. Zelfs een vraag, waar die bijvoorbeeld heeft gewoond kan nog werken.

Er is wel een ongesproken regel in nederland dat als je boven de 45 jaar bent dat je het moet hebben over hoe rot het weer is. Of ben ik de enige die dat had opgemerkt🤣

Helemaal mee eens! En dan wordt het ook altijd een gesprek van:

‘Mooi weertje, hè?’

‘Ja, beter dan gister!’

‘En wat denk je, zou er nog regen komen?’

‘Ongetwijfeld, de weerapp zegt van wel.’

En daar kunnen ze dan heel lang over kletsen, echt niet boeiend!

 

 

 

Hoi @gwn iemand haha,

 

 

Even een zijspoortje: laatst was ik met opa en oma (niet mijn echte opa en oma, want die zijn al jaren dood, maar mijn ‘nieuwe’ opa en oma, die ik cadeau kreeg toen ik bij het gezin van de beste vriend van papa ging wonen, Das meer dan een zijspoortje ..zucht 🤣 ) aan het praten. Zij zijn best modern en ook op de hoogte van digitale media en gebruiken die ook. Tegenwoordig kun je ook bijna niet anders. 

Ik had echt gisteren ofzo Instagram geïnstalleerd, blijken mijn opa en oma er al heel lang op te zitten🤣. Ik dacht echt dat 65 plussers op Facebook en LinkedIn zaten, blijken mijn opa en oma gewoon Insta te hebben. Mijn broer en ik lagen echt dubbel van het lachen, mijn opa en oma zijn moderner dan dat ik ben.

 

Adios!

Reputatie 7
Badge +9

Hey,

Ik denk gewoon of een briefje of via online en anders gewoon aanspreken!

Sorry moet ook nog even op @MickeyMouse en @benebird reageren

Hoe je een conversatie houdt / start? Bro, het is echt niet zo moeilijk als je denkt. Maak een opmerking over zn t shirt.

Daar kun je je lelijk op verkijken hoor! Ik moest pas iemand een hand geven en draaide me letterlijk om en liep weg, moet je nagaan dat ik een gesprek zou starten.  Was wel echt gênant!

Gellukkig is dat mij nog nooit over komen, dat mensen zo zijn...🤦‍♂️

"Oh leuk shirt!"

"Ja, dankjewel."

"Waar had je die gekocht?"

Bada bing, bada bong. Nu al een conversatie.

Echt geniaal dit! 🤣

Dit kan met heel veel dingen. Het hoeft niet persee zn shirt te zijn natuurlijk. Zelfs een vraag, waar die bijvoorbeeld heeft gewoond kan nog werken.

Er is wel een ongesproken regel in nederland dat als je boven de 45 jaar bent dat je het moet hebben over hoe rot het weer is. Of ben ik de enige die dat had opgemerkt🤣

Helemaal mee eens! En dan wordt het ook altijd een gesprek van:

‘Mooi weertje, hè?’

‘Ja, beter dan gister!’

‘En wat denk je, zou er nog regen komen?’

‘Ongetwijfeld, de weerapp zegt van wel.’

En daar kunnen ze dan heel lang over kletsen, echt niet boeiend!

Ja, niet normaal hoelang ze over het weer praten. Als ze die tijd nou in een bedrijf zouden steken dan zouden we binnen 4 weken een extra corporatie bij de nasdaq hebben.🤣

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge

Wow! Dankjulliewel voor al die reacties, ik had niet verwacht dat het er zo veel zouden zijn hahaha.

Reageer