Skip to main content

Hey allemaal, 

Ik merk de laatste tijd dat ik echt heel weinig motivatie heb voor school. Ik ben van opleiding veranderd en hoopte eigenlijk dat ik meer motivatie kreeg door iets te doen wat ik ook echt leuk vind, maar nee. Ik heb over 2 uur een deadline waar ik nog niet aan begonnen ben. Heb wel heel veel anxiety, maar het lukt me gewoon niet om te doen. 

Iemand tips?

(M'n telefoon is al uit)

Ik hoop dat je je deadline gehaald hebt!

Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. Ik zit nu in 6 VWO maar heb eigenlijk sinds de tweede al geen motivatie meer. Toen ik mijn vervolgstudie uit koos kwam dat er ook niet echt bij en ik heb maandag examens terwijl ik nu gewoon op het fucking forum van de kindertelefoon zit hahaha.

Het is gewoon heel erg lastig om gemotiveerd te spelen terwijl je dat simpelweg gewoon niet bent. Ik probeerde iets buiten school te zoeken om gemotiveerd voor te zijn zodat ik iets had om naar uit te kijken na mijn schoolwerk maar dat werkte averechts want ik deed gewoon juist minder voor school en meer voor de dingen buiten school.

Ik wil je dus in ieder geval laten weten dat je niet de enige bent die hiermee zit want ik snap heel goed wat je zegt!

Soms moet je in het leven gewoon dingen doen die niet leuk zijn en daar gaat niks aan veranderen ben ik bang. Succes met je studie en succes met het verlaten van je deadline ;)

Groetjes!

@WarAnoniem 

Heel erg bedankt voor je reactie, voel me idd minder eenzaam over dit onderwerp ahaha, wel erg vervelend dat je hetzelfde meemaakt. Ik hoop dat je examens wel gewoon goed gaan en als je oprecht op je vervolgstudie zit, de motivatie weer een beetje terug komt.  Heel veel succes met je examens !! Ik duim voor je!

hi,

ik relate echt met dit haha. Ik heb veel anxiety, heb eigenlijk geen zin om te leren maar heb toch niks beters te doen en anders krijg ik nog meer anxiety. Vooral tijdens online lessen is mn concentratie helemaal verdwenen.

Is er bij jou misschien een reden waarom je maar niet kunt beginnen? Je zegt dat je nu een opleiding doet die je leuk vindt, dan zou er toch motivatie moeten zijn. Misschien kun je met je mentor hierover praten ofzo, een planning maken en jezelf belonen als je je taken voltooid kan misschien ook helpen.

Heb je de deadline gehaald?

xx

@anonymouspuffin 

hi! thanks voor je reactie! ik zou idd meer motivatie moeten hebben, dat is ook het gedeelte wat ik niet begrijp. Ik had m'n mentor een berichtje gestuurd of ik het later mocht inleveren vanwege m'n concentratie, en gelukkig mocht dit. Ik heb donderdag een gesprek met m'n mentor! Ik heb mijn deadline niet gehaald maar met de verlenging is het wel gelukt!

En heel erg bedankt voor je tip van het belonen, weet je misschien op wat voor manier ik mezelf zou kunnen belonen? (Ben hier niet zo goed in om te bedenken ahaha)

xx

Reageer