Vraag

Compleet geen motivatie en nogal lusteloos

  • 6 October 2023
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi, ik zit nu dus een maandje in de vierde (vwo) en eigenlijk voelt het alsof alles nu al misgaat. Ik heb totaal geen motivatie maar ik denk dat ik eigenlijk gewoon bang ben om door de mand te vallen. Ik heb als keuzevakken o.a natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde A en ik blink bepaald niet uit in rekenen wat dus min of meer al mijn hier genoemde vakken moeilijk maakt. Ik merk dat ik me tijdens de les vaak niet kan focussen en gewoon ‘wegglip’ en aan het einde van het uur dus geen idee heb waar het over ging. Ook heb ik in de komende twee weken mijn eerste proefwerken en een deadline voor een PO en in plaats van te leren of huiswerk te maken zit ik thuis meestal uren letterlijk alles voor me uit te schuiven tot ik naar bed ga. Ik weet zo vaak niet waar ik moet beginnen, dus begin ik gewoon niet. Ik weet niet hoe ik mezelf zover kan krijgen echt gedisciplineerd bezig te gaan. Iemand enige ervaring/tips? 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @GewoneScholier

Ik zit nu ook al een een maandje in VWO4 en heb toevallig hetzelfde vakkenpakket als jij (N&G ig?) of in ieder geval dezelfde vakken gekozen. Soms kom je er achter dat het gekozen vakkenpakket totaal niet bij je past. Dat is niet erg! Je zou met je coach/mentor kunnen overleggen of je nog wat kan switchen met vakken (bijv. AK i.p.v. natuurkunde) zodat het niet meer zo moeilijk voor je is. Volgens mij kan dat alleen voor de herfstvakantie (tenminste, bij mij op school) maar dat moet je met je mentor/coach en/of  de decaan overleggen.

Wellicht zou je ook (omdat je niet veel van de lessen mee krijgt) aantekeningen aan je vrienden of klasgenoten kunnen vragen. Die begrijpen het vast wel.

Wat ook wel handig is, is de vakdocent vragen om je het een en ander nog uit te leggen voor het proefwerk. In een uurtje na school, in de pauze of als jullie allebei een tussenuur hebben. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan. Het heeft mij ontzettend geholpen en mijn cijfers voor het desbetreffende vak (het was biologie) zijn daarna een stuk beter geworden. 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :)

 

xx Eenmeisje004

 

 

Reageer