He,
Begrijp je Engels niet, of de stof niet?
Om beter Engels te kunnen raad ik je aan om gewoon veel filmpjes te kijken op Youtube. Je kan kijken wat je wilt, games, top 10 lijstjes, liedjes, documentaires, series etc. , zolang het maar Engels is. Ik heb persoonlijk op deze manier Engels geleerd. Woorden die je niet kent, kan je het beste opschrijven en even leren. Zorg dat je die woordjes voor 1 weekje ofzo een x per dag herhaalt, dan ken je het woordje in principe voor de rest van je leven.
Als je de stof niet begrijpt, kan je het beste uitzoeken waarom dat zo is. Leer je te weinig? Is de stof niet duidelijk? Leer je te veel in een dag?
Je kan het beste gewoon je toetsstof verspreiden over een lange periode, 2 weken raad ik aan.
In week 1 leer je alle stof, op dag 1 stof A, op dag 2 stof B, op dag 3 stof C etc. In week 2 doe je dan elke dag de stof herhalen.
Als het nog steeds niet lukt, kan je het beste ipv VWO TTO gewoon VWO doen, dan kan je later nog steeds de baan doen dat je wilt. Of anders kan je HAVO TTO gaan volgen, en na je eindexamen doorstromen VWO TTO.
Veel succes en groetjes!
Sano07
Moet je perse tto doen? Of kan je ook gewoon atheneum doen? Anders zou je tto misschien kunnen laten zitten. Ik zit nu in 3 VWO en haal prima cijfers, maar ik zou ook alleen maar 2en halen als ik alles in het Engels moest doen.