Vraag

Cijfers

  • 20 March 2020
  • 1 reactie
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik stond dit jaar 8 tekort, en ik zit zelf op het Havo/Vwo.

mijn Ouders wisten niet hoe tekorten werken en denken dat wanneer ik een 4 sta het 1 tekort is in plaats van 2.

Ik stond er precies 8, nu dus 3.

Mijn moeder WIL zwaar graag dat ik naar 3Havo ga, wil ik uiteraard ook maar mijn cijfers lopen niet zo goed dus, mijn ouders zijn zwaar boos omdat ik vandaag een mail heb gekregen dat als ik niet 2 cijfers ophaalde ik naar 3TL zou gaan, mijn moeder is pissig maar dan ook echt ja!

Ik heb de laatste tijd ook wel wat ruzie met mijn moeder, en het loopt niet zo gemakkelijk… mijn stiefvader heeft zelf de Universiteit afgemaakt en denkt dat hij elk detail beter weet, maar het is in Nederland anders dan in Macedonië…. In ieder geval hij maakt er vaak niet zo leuke grapjes over dat ik afstroom en hij ziet alles zwaar streng onder zijn ogen, mijn moeder wil Niks meer van mijn cijfers weten en dwingt me gewoon Havo te halen.

Ik heb veel slaaptekort en kom ijzer tekort, ik kan me moeilijk concentreren en ik heb er gewoon geen wilskracht voor zoals ooit in groep 8.

Iemand enig idee hoe ik zo iets zou moeten aanpakken???


1 reactie

Heyy,

Voor je ijzertekort kun je 2 of 3 keer in de week een boterham met appelstroop eten, dat helpt best goed. Voor je punten kun je kijken waar je het meeste kans hebt om je punt op te halen. Voor je concentratie kun je proberen om steeds pauzes te gebruiken. Dus 45 minuten leren en dan 10 minuten pauze. Of 20 minuten leren en 3 minuten pauze. Vraag je stiefvader of hij je wilt helpen met het leren. Dan zal hij ook wel vanzelf inzien dat het hier anders werkt dan in Macedonië. Wat je moeder betreft, vraag haar eens of ze je wilt afvragen of overhoren. Als ze dat niet wilt doen kun je haar zeggen dat jij het graag wilt omdat je graag havo wilt halen. Waarschijnlijk staat ze dan meer achter jou keuze terwijl ze denkt dat jij achter haar keuze staat. Zo zou de druk van je moeder kunnen verminderen. Probeer ook om op dezelfde tijden naar bed te gaan en op te staan, misschien een half uurtje eerder slapen gaan voortaan kan ook helpen. En echt ogen dicht en slapen hè, niet gaan denken of huiswerk maken of op je telefoon ofzo.

Succes!

xxAlice

Reageer