Vraag

brugklas tips

  • 12 July 2021
  • 7 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi! Ik heb een vraag aan jullie!  Ik ga na de zomervakantie naar de brugklas en ik wil graag tips hebben over hoe je de brugklas kan overleven!  Hebben jullie tips? 


7 reacties

Badge +3

Hey, ik ga volgend jaar naar de 3e en heb dus de brugklas overleefd;) mijn grote tip is vooral dat je je niet te veel druk moet maken. Ik vind het erg spannend (vind ik de weg wel? Krijg ik wel nieuwe vrienden? Word ik niet gepest door oudere klassen? Etc) maar uiteindelijk valt het erg mee. De meeste scholen begeleiden de bruggers goed en iedereen zoekt nieuwe vrienden dus dat komt ook wel goed. 

Hoop dat je er wat aan hebt!

 

 

Heyy

 

Het is in het begin even een beetje spannend om naar de brugklas te gaan omdat alles nieuw voor je is, maar het gaat echt goedkomen en je gaat snel wennen aan je nieuwe school! Je zal waarschijnlijk goede begeleiding krijgen van de docenten en je mentor en je zal vanzelf je plekje vinden in de klas en nieuwe vrienden/vriendinnen ontmoeten. Het gaat goedkomen:blush:

 

Nu eerst lekker genieten van de zomervakantie:wink::sunglasses:

 

Groetjes van mij!

Hoi. ik ga na de zomervakantie naar de 4de dus ik heb de hele onderbouw overleeft. Mijn 1e dag in de brugklas was helemaal niet eng, vooral omdat ik al wel wist waar alles was, je hebt echt maar 1 week maximaal nodig om te weten waar je heen moet. En ik denk dat je gewoon jezelf moet zijn en vooral niet ergens bij willen horen, natuurlijk wil je wel vrienden maar je moet niet proberen om bij de  “populaire” te horen. In de 1e is dat heel wat maar in de 2de zijn het eigenlijk gewoon vriendengroepen. 

Wat je niet moet doen is tikkertje spelen, rennen door de gangen, etc. Gewoon je normaal gedragen en niet kinderachtig. Vrienden vind je sowieso wel. 

Badge

heeyy!

Ik ga na de zomervakantie naar 3 vwo en mijn grootste tip is om gewoon lekker jezelf te zijn! Maak je niet te druk om het maken van vrienden want dat komt echt wel goed. In de eerste vond ik het zelf belangrijk om populair te zijn, maar dat maakt echt helemaal niks uit en in de 2e heb je zoals skater21 zei gewoon vriendengroepen. 

Veel plezier!

Maak je geen zorgen! Meestal is het hartstikke leuk! Je moet er gewoon even je eigen draai in vinden. Stel jezelf positief op tegenover anderen, dan maak je snel vrienden! 

Reputatie 7
Badge +14

heyy, ik ga dit jaar naar de derde dus ik heb de 1e overleefd. Wees jezelf, maak je huiswerk, neem veel pennen mee, niet rennen op de gang of tikkertje spelen, luister goed naar de leraren, wees aardig (vooral in het begin) tegen anderen, maak je niet druk want de meesten vinden  het spannend en zijn nieuw. Oh en trek je niks aan van oudere kinderen die je brugkuiken enzo  noemen. Dan komt alles wel goed! 
Hoop dat je hier iets aan hebt en veel plezier op de middelbare! 
xx Eenmeisje004 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi!

 

Ik ben zelf net naar de 3de klas gegaan.

Ik zit in de oudste klas van onze school omdat hij nog net nieuw is. Ik zal je aanraden om altijd je huiswerk op tijd af te naken.

Doe niet meer dan nodig is.

Je wilt niet onnodig gaan werken.

 

Met samen vatten moet je niet 'belangrijke dingen markeren' totdat je een groen A4tje hebt die origineel zwart met wit was naar je bijvoorbeeld jezelf laat overhoren, het met iemand anders oefend of je het  voor jezelf leuk maakt. Ik vind wiskunde niet leuk en ben er super slecht in, maar ik heb het leuk gemaakt om er iets anders van te maken.

 

Als iets te lastig is en voor jou geen logica / reden heeft maar je wel weet hoe het moet, denk er niet over na en doe het.

Maak het jezelf niet te lastig 

 

Reageer