Hallo iedereen! Ik wil graag een boek schrijven over de brugklas. Nu zit ik met de vraag wat is er bij jullie gebeurd op de eerste schooldag. Ben je telaat gekomen of heb je echt een hele strenge mentor of leraar laat het me weten!
Heyy
Op mijn eerste schooldag was ik gestoken door een wesp. :)
xx Eenmeisje004
Mijn eerste schooldag, ik heb het beetje als een verhaal geschreven, hoop dat je het niet erg vindt :)
Op de eerste middelbare-schooldag was ik vroeg opgestaan. Ik had mijn kleren al uitgekozen en ik had mijn spullen de avond van tevoren al klaargelegd. Ik ging met de auto naar school, omdat het die dag regende. Toen ik binnenkwam, vond ik het meteen eng. Ik wist letterlijk niet waar ik naartoe moest, omdat de school gigantisch is. Het was vroeger een klooster. Gelukkig kon ik een meneer vragen waar ik naartoe moest. Ik werd geleid naar een andere meneer, hij gaf ons aan in welke klas wij zaten. “Wat is jouw naam”? , vraagt hij aan mij. “Uh, Sano Rare Achternaam” (Niet echte naam natuurlijk) antwoord ik. “Oké, dan moet jij in het lokaal rechts.” Ik ging naar binnen. Iedereen keek mij aan. Ik kan nu alleen nog onthouden dat een jongen niet naast mij wilde zitten, hij is nu een goede vriend en dat 2 jongens een spel op de telefoon zaten te spelen.
Zo. Daar zit ik dan. Alleen, een tafel met 2 stoelen. Meesten zaten met een vriend of vriendin, alleen ik niet. Ik was de enige van mijn basisschool die gymnasium deed en ik kwam uit een klein dorp, dus ja. Toen kwam mijn mentor binnen. Hij is nu nog steeds mijn mentor. Hij is een goede prater merk ik. We moesten onszelf voorstellen aan de klas. “Ik heet Sano. Ik ben 12. Ik kom uit dorpnaam en mijn hobby’s zijn gamen, piano en tekenen. En ik zit op voetbal in dorpnaam2.” En dat was het. Iedereen had zich toen voorgesteld. De klas was belachelijk klein. We bestond uit maar 19 mensen.
Toen iedereen klaar was met voorstellen, moesten we gaan sporten. We hadden volgens mij gehockeyd en gevoetbald. Ik had toen een vriend uit de andere gymnasiumklas. Op dit punt kende ik nog niemand uit mijn eigen klas.
Na het sporten gingen we een speurtocht doen. We gingen naar de aula om groepjes te maken, ik zat met F (mijn beste vriend op dit moment), E (2/3e beste vriend, hij zat toen nog in de andere klas) en ik zat met die andere jongen in het groepje. We moesten naar de centrum van de stad gaan en ik was het sociaalst van ons, ondanks dat ik op de basisschool het “verlegen” kind was. Ik had een selfie met F gemaakt. E wilde er niet op en de andere ook niet. Ik weet heel goed dat ik tegen E zei “wat ben jij een sukkel!” in een stom stemmetje en dat ik tegen E zei “jij denkt alleen maar negatief!”. We hadden vooral gepraat en toen wisten we pas dat E in de andere klas zat, maar gelukkig zit hij sinds dit schooljaar bij ons , hij vond de andere klas echt stom.
En ik sloot de eerste schooldag af door mijn nummer aan F te geven. En dat was het begin van me schoolcarrière en me vriendschap met F. We waren zo’n goede vrienden dat mensen dachten dat we elkaar van vroeger kenden :)
En ja, dit was het. Ik hoop dat dit helpt!
Groetjes, Sano07
Ik was op een verkeerde dag gekomen . Het was maandag , maar dinsdag begon pas de school .
Emma
Nou de aller eerste dag was voor mij en introductie dag maar ik weet niet meer of dit de eerste of de tweede introductie was maar ik was ongesteld en we gingen survival en ik kwam met me klas bij iets aan waar je het water in moest dus ik eerste niet er in maar toen ben ik er toch in gegaan en ik heb het koud en ook spijt dat ik in het water in ben gegaan
Ik zit op basisschool maar mijn tip is doe ook iets met de aanloop dus het laatste stuk in groep 8 en is het eng leuk wat?
Wilhelmavemela.
Goede tip
Hoi op mijn eerste dag keek ik met grote ogen naar het enorme gebouw, ja ik was er al eens geweest maar dat was kort en maar in een gedeelte van de school, maar nu was het echt! Wat een trappen en deuren ! En natuurlijk bij de poort door “grote” jongens de rugzak van de rug af getrokken en in de weg staan zodat je om ze heen moet. Maar gelukkig ook ( meer) aardige mensen die je de weg wezen . Grappigste was dat ik vanaf de fietsenstalling de verkeerde deur open wou doen ( nooddeur, handig Juul) en een heel clubje achter me aan liep o.a. van mn basisschool en aan de andere kant 2 beren van kerels uit de 5e of 6e stonden met armen als scheepstouw en die gingen ons netjes helpen met de deur open doen en “ssst loop gauw naar binnen wij doen 'm wel weer dicht” zeggen terwijl het zwaar strafbaar is om die nooddeuren te openen haha. Echt van die enorme spierbundels die je dan heel zachtaardig helpen ! Dat verwacht je niet. En tegenwoordig kom ik 1 van hun vaak tegen bij de vergaderingen van de leerlingen en het is idd een aardige vent die veel weet over recht en regels en sport en ik kan er als brugmuis heel goed mee :) en dat door een per ongeluk stiekeme actie ;) en leuke bijkomstigheid daarvan is dat geen enkele held ernog ooit aan denkt mij weer de rugzak af te trekken of van de fiets te duwen, die flauwe grappen die blijkbaar bij het brugger zijn horen…ze hebben veel te veel ontzag voor hem haha :D
Groetjes liefs Julian X
PS over belevenissen met docenten kan ik ook wel wat vertellen maar dat is niet over of op de 1e dag meeste zijn prima trouwens hoor .
Goede tip
Ja ik ook want veel gedoe vind ik groep 8. Pfff.
Wilhelmavemela.
Hoe gaat het nu met de boek ??? Ik weet zeker dat het super leuk zou worden . Ik had toen ik 10 jaar was geprobeerd om zelf een boek te schrijven, maar ik heb het toch opgegeven. Wat ga je doen met de boek als het af is ??? Hoe heet het boek eigenlijk???? Ik ben zo benieuwd!!! Ik hoop voor je dat de boek super leuk wordt .
Emma
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.