Vraag

Bloeiwijze van kamille, chrysant en margriet

  • 25 May 2018
  • 6 reacties
  • 218 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Dag Dag!

Ik moet voor school weten wat de bloeiwijze is van de kamille, chrysant en de margriet? ik kan het zelf niet vinden, kan iemand anders het vinden of weet iemand het?

Xoxo AnoniemGirl1 ?

6 reacties

(https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloeiwijze)
Ik krijg nu al groene vingers....

Kamille lijkt het meets op de "Pluim" in dat artikel.
De Chysant zou je een "Tuil" , maar omdat ze niet echt een gelijke hoogte hebben lijkt "enkelvoudig gevorkt bijscherm" mij ook een optie.
De margriet is overduidelijk "eenbloemig".

Leuke opdracht.
Even als waarschuwing: ik heb een beperkte kennis van bloemen.
Mensen vinden ze in ieder geval leuk om te krijgen....
Bedankt!
Hoe heb jij Gevonden( of wist je het al ) hoe al die bloemen groeien? Ik kan het namelijk echt niet vinden haha

Trouwens met die chrysant bedoelde ik de witte chrysant. Ik weet niet of het uit maakt maar ij zeg het toch maar even?
Ik weet niet of witte chrysant de echte naam is, maar als je op zoekt op internet: witte chrysant bloem , dan kom je er wel!

Xoxo AnoniemGirl1 be
De witte chrysant lijkt mij ook een "enkelvoudig gevokrt bijscherm hebben" .

"Hoe heb jij Gevonden( of wist je het al ) hoe al die bloemen groeien?"
Ik zocht het op, vond dat Wikipedia-artikel en vervolgens ben ik afbeeldingen gaan vergelijken.
Zoals dat artikel aangeeft is het niet het meeste makkelijke, maar volgens mij helpt het om eerst dingen uit te sluiten zodat de keuze makkelijker is.
@manspersoon ik bedoel zeg maar hoe je weet hoe die groeit dus ook welke je kan uitsluiten

Ik hoop dat je me snapt ? haha
Ah, zo.
Als voorbeeld neem ik maar de kamille.
1. Als eerste kijk je naar de zijtakken, deze zijn doorslaggevend.
Bij kamille vertakken de zijtakken zich, dus je kijkt naar de "Zich herhaaldelijk vertakkende assen" groep.
2. Nu moet je een keuze maken tussen de verschillende subgroepen.
Ze zijn niet op dezelfde hoogt, wat "tuil" uitsluit , maar dat sluit ook een "samengesteld scherm" uit.
Vervolgens zijn beide bijschermen uit.
Dan houdt je slechts de "pluim" over.

Het helpt om wat extra tijd te spenderen om de juiste afbeelding te zoeken.
Okeeee heel erg bedankt!!+

Reageer