blijven zitten

  • 13 June 2022
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

Hallo,

ik ben een meisjes van 16 die wel heel vaak ziek is of soms niet goed in haar vel zit, waardoor ik heel veel thuis zit van school. Deze dagen zijn meestal gewettigd met een doktersbriefje, maar soms ook niet. Nu is het nog 2 weken school en zit ik al 2 weken thuis met een longontsteking. Ik begin me echt zorgen te maken dat ik mijn jaar opnieuw moet doen. Alleen heb ik het al dit jaar ook moeten doen, dus wil ik het zeker niet opnieuw. De stress is niet meer weg te krijgen en de angst. Bij deze zegt mijn mama en vrienden wel, als je slaagt voor je examens je door zou kunnen gaan. Maar dat je dan echt moet slagen klopt dit of niet?


2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey,

ik ben zelf af 4 maanden thuis (wettig afwezig)

ja moet dat met het clb van jou school bespreken zij beslissen of je moet blijven zitten of niet

Als je zo gestrest bent om school kun je het jezelf ook afvragen of je wel wilt om over te gaan. Als je nu heel erg aan het stressen bent om over te gaan is het misschien ook beter om een jaartje te blijven zitten, je cijfers op te halen en alles wat  rustiger aan te kunnen doen. Je krijgt heus wel je diploma, dat jaartje meer of minder zal op de lange termijn echt niet zoveel uit maken. Het belangrijkste is dat je nog met een beetje plezier door het leven gaat.

Reageer