blijven zitten

  • 11 April 2021
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik ben een jaar blijven zitten in groep 5 en nu zit ik in groep 8 en nu begin ik te merken dat ik anders ben en ouder en echt niet meer zo een meisje ben als andere meiden uit men klas maar meer een puber enz. En dan voel ik me soms best allen en heb ik niet echt meiden om over de pubertijd te praten over borsten en ongesteldheid. En dat vind ik heel vervelend


3 reacties

Badge

Er vervelend maar er zijn vast meiden waar je er wel mee over kan praten!

 

Reputatie 2
Badge

Nou nee want er zijn maar 2 anderen meiden uit groep 8 en ik heb al gewoon best groot en borsten en hun allebij niet dus ja dan kan ik wel met ze er over praten maar ze weten dan niet waar het over gaat

Reputatie 1
Badge +1

Ik weet nog toen ik in groep 8 zat dat dat in eind groep 8 een beetje over begonnen te praten. Als je naar de middelbare gaat zal je zien dat je nieuwe vrienden hier heel open en alles over zijn. Daar is ongesteld zijn enzo helemaal geen niet iets om je voor te schamen. In groep 8 word er een beetje lacherig over gedaan en in de eerste ook wel maar heel veel minder. Iedereen is veranderd in de zomervakantie en zijn gaan inzien dat het niet zo raar is. Wat je nu kan doen is misschien (als je nog vrienden hebt uit je oude klas) daarmee praten. Die zijn niet zoals de rest van de klas als je daar niet mee kan praten… Schooljaar duurt nog maar even en dan kan je naar de middelbare spannend maar je kan opnieuw beginnen en laten zien dat je vragen hebt en dat je een gewoon gesprek wilt. Hoeft niet perse aangekondigd maar in de kleedkamers van gym ofzo. Dat is meiden onder elkaar:)

Reageer