Vraag

bijna geen vrije tijd meer door school

  • 15 September 2021
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal,

Ik heb een klein probleempje:

Ik zit in 1vwo en ik krijg op zich best veel huiswerk.

Alleen daardoor heb ik bijna geen vrije tijd meer over! Ik ben een paar uur per dag bezig met huiswerk en dan is de dag meestal al voorbij!

Ik kan hier echt niet tegen want ik kan eigenlijk niks verder!

Heeft iemand hier tips voor?!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Met je mentor bespreken

Reputatie 6
Badge +7

En in de 2e wordt het nog wat meer.

Je bent het gewoon niet gewend. Op de basisschool was het: School uit = vrije tijd.  Dat is nu anders.  Je moet hier gewoon mee leren omgaan waarmee ik bedoel: Dit is gewoon iets nieuws dat je gaat leren.

 

Stel bijvoorbeeld dat je 2 uur werk hebt. Maar je doet er telkens dingen tussendoor. Eten, telefoon spelen, hond wandelen.  Daardoor moet je elke keer na elke onderbreking weer je concentratie terugkrijgen.  Dat kost veel energie.   Herken je dat? 
Zo ben je misschien wel 4 uur bezig met het vermijden van werk dat maar 2 uur hoeft te kosten als je het echt doet.

Herken je dat? Helpt dat?

 

ja, wel een puntje van herkenning….

maar ik doe ook gewoon echt lang over het werk zelf…..

Voor mij was het ook even een enorme verandering en zeker Nederlands was een bult werk, maar iedereen overleeft het.
Elk jaar klaagden de brugklassers daar (terecht) over.

Als je veel moeite hebt met een vak, ga dan even na waar mogelijke knelpunten zitten.
Misschien is het je aanpak, maar het kan ook best zo zijn dat je met te veel andere dingen bezig bent.
Zeker telefoons etc zijn heel erg afleidend.
Vraag anders je docenten eens om tips.

Zij geven elke dag les in dat vak, dus ze zullen zeker weten hoe je het beste dat aan kunt pakken.
Natuurlijk is het even doorbijten, maar dat betekent niet dat je geen hulp kunt krijgen.

Reageer