beroep

  • 25 January 2021
  • 7 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

Hoi allemaal 

Kijk het zit zo heel mijn leven hebben mensen gezegd wat ik moest doen later mijn oma zei altijd dat ik kapster moest worden en toen zei weer een vriendin van mijn moeder dat dat geen leuke wereld is toen zei mijn lerares dat ik leerkracht moest worden nu heb ik daar mijn twijfels over omdat me dat zo saai lijkt nu wil ik iets in de zorg doen omdat ik dat wil en mijn moeder denkt dat ik leraar wil worden omdat ik dan niet veel hoef tetillen enzo


7 reacties

Je moet niet te veel luisteren naar wat anderen zeggen. Je moet zelf eens gaan nadenken wat je van iets vindt. Vorm gewoon een eigen mening. Dus de voor en tegens afwegen en gewoon zelf kijken wat je leuk lijkt.

 

Badge

En ze denkt dat dat beter is

Badge

hoi hoi!

Je moet inderdaad doen wat jezelf leuk lijkt. Als je een beroep gaat doen die je niet leuk vindt, ga je alleen maar met een naar gevoel een opleiding daarvoor doen. Later kom je er zelf nog wel achter wat jou echt heel leuk lijkt. Ik weet niet hoe oud je bent of in welke klas je zit, maar je ontdekt vast nog wel een geheim talent van jezelf of je komt in een keer op een heel leuk beroep om te doen. Kapster zijn is vast heel leuk! De hele dag een beetje kletsen, beetje knippen… Het is dan vast heel gezellig. Nou, ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb! 

Greetz Mij!

Badge

@xLisa  dat is wel een goede tip thanx daarvoor

Badge

@ThatWeirdKidFromTheNeighbours  ik zit in de derde klas dus na volgend jaar moet ik al beslissen welke opleiding ik wil doen  en ik wil zeg maar wel iets in de zorg sector gaan doen 

Hee Lisa,

Wat leuk dat je iets in de zorg wil doen. Zoals hierboven genoemd moet je kiezen wat je zelf wilt en niet wat anderen van jou willen. Tuurlijk kun je dat meenemen in je afweging, maar jij bent degene die de opleiding moet doen.

Zelf werk ik ook in de zorg, vanwege mijn werken-leren opleiding. Maar dat je moeder zegt leerkracht worden, omdat je anders veel moet tillen, dat is bijvoorbeeld niet echt een goede reden.

Het is niet zo dat als je in de zorg werkt dat je dan meer moet tillen. Natuurlijk werk je met patiënten en zul je die moeten ondersteunen of verplaatsen, maar daar zijn allemaal handige manieren/trucjes voor.

Wat vaak helpt is een lijst maken van de dingen die je leuk vind en welke opleidingen je aanspreken. Dan kun je daarna een overzicht maken van de voordelen en nadelen per opleiding. Op die manier filter je er eigenlijk steeds meer uit en kun je tot een keuze komen.

De mening van anderen vragen is zeker fijn en verstandig, deze keuze hoef je niet alleen te maken, maar luister goed naar je eigen, want jij bent degene die het moet doen en jij weet van jezelf wat je echt wel of niet leuk vind.

Succes met het kiezen van je opleiding!

Groetjes,
Simply Me

Badge +1

hey, 

je moet doen wat JIJ    leuk vind en niet wat andere zeggen. uiteindelijk is het toch jouw leven en moet je zelf bepalen wat je er mee wilt doen. 

bijvoorbeeld:

ik zou het geweldig vinden om tandarts assistente te worden maar mijn vriendin zou dat super stom vinden 

 

iedereen moet doen wat hij/zij wil doen. 

iedereen is bijzonder op zij/haar eigen manier

 

Reageer