Vraag

Bang voor nieuwe klas

  • 25 August 2023
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Weet de weg
  • 20 reacties

Ik ga naar de 5e klas. Ik zit bijna altijd bij mijn vriendinnen in mijn klas en de klassen zijn nauwelijks veranderd sinds de 2e, maar nu hebben ze besloten om een onlogische indeling te maken (naar mijn idee) en de klassen uit elkaar te pluizen. Ik zit nog wel bij iemand waar ik het goed mee kan vinden en denk dat ik gewoon altijd met haar om zal gaan dus hoef niet per se nieuwe vriendinnen te maken. Ben bang dat er heel veel kinderen bij komen die ik ken van de 1e klas en me een heel naar jaar gaan bezorgen. Ben de laatste tijd ook een beetje bang geworden voor onbekende meiden, want ik kon steeds naardere tegen… 

Ik kan niet tegen de geur van deodorant wat tijdens gym vaak voor problemen zorgt. Zie op tegen het vertellen ervan al moet het wel. Ik kon vaak niet boven een groep uit, omdat ik te zacht praat dus ze horen me vaak ook niet. We hadden een fijne klas waarvan de meesten het begrepen en gingen wachten tot ik uit de kleedkamer ging. Maar op de basisschool hield niemand er rekening mee behalve mijn vriendinnen.

Hoe raak ik deze stress een beetje kwijt en kan ik toch nog een fijn jaar hebben?


1 reactie

Wat een vervelende situatie voor je.  Heb je nog wel een beetje steun aan die ene vriendin waarbij je in de klas zit? Het klinkt erg cliché en wss zit je hier ook echt niet op te wachten, maar ik zou je zorgen aan iemand uitleggen. Dit helpt echt zo kunnen mensen in je omgeving met je mee denken. Je kunt het aan die vriendin vertellen of je ouders of misschien je mentor. Als jij denkt dat je je in een andere klas prettiger voelt kunnen scholen je vaak ook nog wel in een andere klas zetten.  

Wat betreft de stress zou met iemand praten al kunnen helpen en anders kan ik ook een rescue spray aanraden, dit heeft mij ook echt geholpen (ook een tip voor tijdens je examens) , als je merkt dat je veel stress hebt doe je een paar spraytjes op je tong waardoor de stress verminderd. Volgens mij zijn dit soort sprays bij elke drogist wel te halen. 

Reageer