Vraag

Bang om niks te worden.

  • 11 March 2021
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Badge

Hey hey ik ben een jongen van 15. Ik doe nu mavo en wil ooit het hbo gaan doen maar dat word moeilijk. Ik wil later hoteleigenaar worden maar mijn ouders zeggen dat je het hbo moet doen, maar 1 probleem als je het profiel economie kies dan moet je wiskunde en engels verplicht kiezen (heb ik zover begrepen) maar hoe hard ik mijn best doe ik kan gewoon geen Engels en wiskunde. Ik maak me zorgen dat ik later met alleen een mbo diploma niks word en mijn ouders teleurstel dat ik putjesschepper word of vuilnisman. Ik ben een paar weken verder en wil nu een restauranteigenaar worden maar ik ben bang dat je daar ook hbo voor moet doen. (Geen idee of dit waar is).

 

Doen jullie het mbo of het hbo? En als je het mbo doet kan je dan een goede baan krijgen? Of kan je alleen bij het hbo een goede baan krijgen? 


3 reacties

voorzover ik weet hoef je nul opleiding te hebben om zzp’er te worden. Verder is er altijd wel iets dat je wel kan doen. Je kan van een hobby of een talent een inkomen maken. Of je kan een bureau baan nemen, wat tegenwoordig heel gemiddeld is. Het is echt wat je zelf leuk vindt, natuurlijk heb je bij het hbo meer mogenlijkheden, maar is de stof wel moeilijker. maar mbo is ook gewoon normaal.

Misschien is de hotelschool wel iets voor jou dan. Deze is er voor hbo maar ook op mbo niveau.

Badge

yo ik heb al een tijdje precies dezelfde vraag ben net binnengestroomd op niveau mavo en ben net pas begonnen maar weet het zeker ik wil ook graag een eigen hotel beginnen.

maar dat boeit niet.

is het gelukt of ben je nog bezig?

groetjes Dex

Reageer