bang dat ik niet over ga

  • 29 April 2022
  • 7 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben bang dat ik niet over ga want ik sta op alles voldoende behalve Engels en Frans en voor die twee vakken sta ik te laag en ik moet een Frans toets inhalen maar ik heb veel moeite met Frans en Engels maar ik durf niet iets te vragen anders ben ik bang dat andere mij dom vinden dit gebeurt ook bij ander vakken en het ligt niet aan docenten ik vind eigenlijk algemeen iedereen aardig en elke docent vind mij ook aardig maar het ligt meer aan de klas ik heb het al heel lang al jaren en ik stel altijd weinig vragen en ik heb ook niet echt vrienden op school niet dat ik de mensen in me klas stom vind ik vind ze juist aardig misschien klinkt dit raar maar ik denk dat ik beter met jongens kan omgaan ook al ben ik een meisje 


7 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik vraag me af ik welke klas zit je?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey gekehenkie, 

als je in de onderbouw zit moet dat geen probleem zijn, want Frans is geen kernvak maar in de bovenbouw kan dat wel een probleem worden. En je moet vooral vragen stellen in de klas, gewoon doen, iedereen zit ook met hun eigen zaken en vaak willen zij ook een vraag stellen maar doen zij dat niet. Als je dit nogsteeds eng vindt kan je het beste je vraag opschrijven tijdens de les en na de les aan je leraar stellen. En het is helemaal niet raar dat je beter met jongens kan omgaan, sommige mensen hebben eenmaal zo’n personaliteit en het is gewoon cool :)
 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zit in de eerste maar is ik sta voor Engels en voor Frans 4 en bij mij op school mag je twee 5 staat of één 4 dus ik mag geen twee vieren staan 

Reputatie 1
Badge

Hoi, 

mij ga ook bijna niet over maar ik heb voor jou miss wel een oplossing wat voor mij wel geholpen heeft 

  • praat erover met je ouders, broers of zussen
  • praat erover met je mentor en als je die niet hebt met de docent zelf

wat ook een oplossing zou kunnen zijn is huiswerk begeleiding of bijles dan zit je met kinderen die met hetzelfde moeite hebben en hoef je je dus niet dom te voelen. Ik snap dat je dat misschien niet wilt maar als je niet wilt blijven zitten moet je er iets voor over hebben

Reputatie 7
Badge +9

Na de vakantie komt er een gesprek met me ouders en me mentoren ik denk dat het het vooral over me cijfers gaat en op school heb ik 1 keer in de week met een groepje al bijles Engels en ik ben al van een 3,3 naar een 4,2 van Engels gegaan doordat ik een Engels presentatie een 6,8 heb gehaald 

Reputatie 1
Badge

Nou dat gaat dan in ieder geval vooruit ik hoop dat je overgaat en heel veel suc6 met het gesprekje 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt 

Reageer