Hey,
Ik zit nu in 3 MAVO en ik denk al een tijdje dat ik (mogelijk) HB ben.
Maar ik heb ook autisme.
Dus ik weet niet of ik HB ben of autisme heb, of beide natuurlijk ♂️
Ik noem hier even een paar dingen waarom ik denk dat ik HB ben,
1 Ik ben Creatief.
2 Ik ben aan het onderpresteren op school.
3 Ik wil dat alles eerlijk verloopt.
4 Ik ben perfectionistisch.
5 Ik leer volgens veel mensen snel/gemakkelijk.
6 Ik verveel me tijdens school.
7 vind school saai mede doordat het (te) makkelijk is.
8 Ik heb faalangst gehad.
9 Ik kon al (voor een deel) Engels toen ik 4 jaar was.
10 Ik ga met (hoog)begaafden om.
11 De meeste mensen begrijpen mij/mijn ideeën niet.
12 Ik ben best wel overgevoelig voor veel dingen, zoals geluid, licht etc.
Ik onderpresteer op school, omdat het te makkelijk en mede daardoor saai is.
Oftewel, ik leer niet voor toetsen en haal lagere cijfers dan dat ik daadwerkelijk kan.
En ik bedacht me eigenlijk paar maanden terug dat ik het onzin vindt dat ik als advies Kader/Mavo kreeg, want ik zat op speciaal (basis)onderwijs en zat daar sinds groep 6 al in groep 8 boeken te werken omdat daar alles op niveau was, en ik vind het raar dat ik geen klassen over mocht slaan, want ik haalde gewoon altijd hoger dan een 7. En ik denk doordat ik van groep 7 t/m klas 2 amper motivatie heb gehad voor school dat ik een lager advies heb gekregen(?)
Nou is dus het probleem, ik heb toen eind groep 8 een IQ test gedaan. Dit kwam uit rond het gemiddelde van de bevolking, dus eigenlijk wil ik weten of die IQ test één of andere manier fout is gegaan. Ik heb wel een paar redenen waarom:
1. De test werd afgenomen in de ochtend.
2. Ik was eigenlijk 2 klassen lang gedemotiveerd omdat ik 3 jaar lang eigenlijk hetzelfde werk over en over heb gedaan en dus eigenlijk nergens meer me best op deed.
3. De test werd afgenomen door een leerkracht, niet door een psycholoog die overal (zoals faalangst) rekening mee houdt.
Dus mijn vraag is, is er een reële kans dat ik een hoger IQ haal als ik ooit(bijv. over één jaar) een IQ test doe?
Bye.