Alcohol gebruik onder de 18

  • 12 January 2020
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal, 

Ik ben 17 jaar oud en had laatst een diner met mijn klas. Mijn docent en directeur waren erbij. Toen we ongeveer bijna bij het einde kwamen van het diner gingen ik en een klasgenoot ( Ook 17) stiekem alcohol halen bij de bar. Ze gaven het mee zonder ID of wat dan ook te vragen. De docent en de directeur zagen het en zeiden niets. Ik weet wat we hebben gedaan fout is en heb er ook spijt van, maar mijn mentor en directeur hadden er ook wat van kunnen zeggen of doen (Vind ik althans). Ik weet niet wat ik nu verder kan doen. Moet ik mijn mentor en directeur confronteren of aanspreken? Mijn vader weet het en die is boos op mijn mentor enzo. Disclaimer: Ik weet dat dit deel ook mijn verantwoordelijkheid is om alcohol te drinken en probeer het ook niet goed te praten voor mezelf en mensen onder de 18 doe mij niet na.

Hebben jullie misschien tips voor mij? 


1 reactie

hoii,

Wat vervelend.. Zijn er dingen gebeurd/ beschadigt door het alcohol gebruik? Of hebben kinderen uit je klas je gepusht mee toe doen?  Want als dat wel zo is en je daar last van hebt is het beter om dit wel te melden  bij de directeur of mentor. Weet je ook zeker dat een van hun het heeft gezien? Want dat is natuurlijk erg onverantwoordelijk van ze en mag zeker niet zomaar gebeuren. Is er iemand anders waar je hiermee over kan praten op school? Want op elke school is dat anders… Ik hoop dat het allemaal goed komt/ is gekomen.

 

xxx

Reageer