Skip to main content

Hoi hoi! Ik heb het op school soms een beetje moeilijk. Mijn beste vriendin is vorig jaar depressief geraakt en zit nu in een kliniek en ik heb geen contact meer met haar. In mijn klas heb ik geprobeerd om vriendinnen te worden met een meisje, maar dat lukte niet, want ze zei een aantal nogal kwetsende dingen over mij.

In mijn klas heb ik dus geen vrienden, maar ik heb wel hele lieve vriendinnen in de pauze. 7 om precies te zijn!! Maar ik heb één klein probleempje... Er wonen maar 2 bij mij in de stad en die zitten op hockey en hebben daarom bijna nooit tijd! De andere vijf wonen in dorpen om de stad heen en als ik bij hun zou willen afspreken zou ik drie kwartier moeten fietsen!

Ook heb ik een klein beetje faalangst gecreëerd door mezelf te dwingen om uren lang te leren. Door die faalangst durf ik eigenlijk niemand te vragen omdat als ze nee zeggen ik me stom voel. En als ik dan het besluit te vragen gaat mijn hart opeens heel hart kloppen en kan ik mezelf moeilijk verstaan en dan ben ik nog banger dom te klinken⊙﹏⊙! 

Heeft iemand hetzelfde? Of heeft iemand tips? 

Ik heb ook soms faal angst en ook bang om dingen te vragen maar een ding moet je altijd onthouden oftewel vraag je het niet en heb je zeker een nee oftewel vraag je het en krijg je meschien een ja dus wat kies je kans op een ja of zeker een nee

Reageer