Vraag

ADHD?

  • 13 September 2023
  • 2 reacties
  • 24 Bekeken

Badge

Hallootjes, 

Ik ben een jongen van 14 jaar oud en zit in de derde. Ik merk dat ik deze eerste vier weken van school echt enorm veel moeite heb met me concentreren. Zo vandaag bijvoorbeeld bij Grieks, Ik moest een tekst lezen en een paar opdrachten maken en daar kregen we 40 min de tijd voor. Eerst zat ik naast wat vrienden en werd ik veel afgeleid. Toen zei de docent dat ik ergens anders moest gaan zitten (met echt 0 mensen die ik ken in de buurt) dus ipc echt 0 afleiding zou je denken. Nou, niet dus. Ik dwaalde telkens af met mijn hoofd en heb uiteindelijk die tekst van nauwelijks een blz gelezen. Nablijven dus.

 

Vorig jaar ging ik heel goed qua school en heb ik hier niet echt moeite mee gehad, maar nu kan ik me alleen bij gym concentreren. 

Verder raak ik echt altijd mn spullen kwijt en ben ik enorm onhandig en een chaoot.

Ik deed dus zo'n test voor ADHD online en die zegt dat de kans redelijk groot is dat ik ADHD heb. Maar mn moeder denkt dat ik het het niet heb. Wat zouden jullie denken als jullie dit zo horen? En wat moet ik ermee doen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Anonymous486!

Ik heb dat ook soms, dat ik me niet kan concentreren op de les of zo. Bij mij slaat een ADHD test ook hoog aan maar ik heb geen ADHD. Het is denk ik gewoon een normaal ding wat soms gebeurt. Het is bij jouw wel vreemd dat het al best lang is, als je het echt wil weten zou ik zeggen dat je is naar de huisarts zou moeten gaan.

Liefs Caiya

Reputatie 3
Badge

Hey, Dit is een veel voorkomend probleem. En al zeker als je juist GEEN adhd hebt. Ik heb ADHD en ADD en heb hier eigenlijk geen last van. Het probleem is het lokaal waar je in zit. Een lokaal met veel spullen is afleiding. Een lokaal met een groot raam is afleiding. Dus als je goed wil werken moet je vragen of je in een lokaal mag zitten met GEEN spullen.

 

Nog een ding, vertrouw NOOIT die online testen.

Reageer