Skip to main content

Hi allemaal,

momenteel sta ik 4 onvoldoendes. Voor natuurkunde, scheikunde, Nederlands en duits. Ik ga nk laten vallen, maar dan sta ik er nog steeds 3. Kan ik dan nog wel over?

Hoi @Alibenbali, ik weet niet hoe het op jouw school is, maar bij mij als je meer dan 2 te kort staat ben je een “bespreek geval” en dan moet je met je mentor overleggen of je wel over mag/kan. Maar ik heb het idee dat het eerst 3 te kort was maar dat ligt er heel erg aan per school Volgensmij

ik hoop dat je er iets aan hebt!

xx

Hoi @Alibenbali, dat ligt aan je school hoe streng ze zijn! Wat ik wel kan zeggen is dat Nederlands een kernvak is, dus waarschijnlijk wordt dat strenger meegerekend. Hoeveel sta je eigenlijk onvoldoende als je dat wilt zeggen?

Groetjes, @Monkeyboy69

Ik denk het niet. Mijn school was wel streng, maar met een 4 op Nederland kan je niet over. Met een 5 wel, maar dan kunnen die andere onvoldoendes niet. Nk lekker laten vallen, misschien vakkenpakket wisselen, als het kan. Kijk ff naar je cijfers toen je je vakkenpakket koos. Als Gs bvb hoger dan sk is is het handiger om een maatschappijvakkenpakket te doen. Maar daar heb je decanen voor. 
Geen idee welke klas of niveau je zit, maar overgaan wordt een erg lastige. Mocht je niet overgaan, maak daar gebruik van, en vervang wat moeilijke vakken (voor jou) met wat makkelijkere vakken (opnieuw, voor jou). 

Reageer