Vraag

2e Lockdown morgen (Dinsdag 27 Oktober)?

  • 26 October 2020
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey 👋 

Denken jullie dat er morgen (Dinsdag 27 Oktober) een lockdown komt?

Ik heb 1 reden waarom ze het niet zouden doen: Je kan ook gewoon mondkapjes in de klas op (Is alleen lastig als je astma hebt) maar dat is niet handig, en voorderest weet ik zelf niks. En de redenen waarom ze het wel zouden doen zijn eigenlijk wel makkelijk, want er is niets anders wat ze anders kunnen invoeren dan alleen een mondkapje hele tijd op in school. Wat denken jullie dat er gaat komen? (Ik denk zelf lockdown) en hoe dat dan gaat met het huiswerk enz.?


4 reacties

Hey anoniem983,

Dat vind ik een hele goede vraag!

Wat ik nu begrepen heb is dat er morgen een persconferentie is, waar geen verdere maatregelen worden afgekondigd. Maar vooral besproken wordt wat voor effect de maatregelen hebben en de mensen echt waarschuwen om je aan de regels te houden. Als er niet minder besmettingen komen, dan komt er wel een lockdown.

Waarschijnlijk komt er volgende week een lockdown, met misschien ook wel een avondklok. Eigenlijk dus nog een beetje strenger dan aan het begin van de coronacrisis.

Ik begrijp dat het een oplossing lijkt dat je mondkapjes in de school draagt. Op veel scholen is het in de gangen al verplicht en als de docent graag wil dat je het doet, dan moet je ook een mondkapje dragen. Er is alleen nog niet echt bewezen dat een mondkapje echt helpt. Het heeft maar minimaal effect. Een mondkapje is een middel wat ervoor zorgt dat de ergste druppels die uit jouw mond en die van andere komen niet verspreid worden. Het is eigenlijk bedoeld voor op plekken waar de 1,5m niet kan worden gehandhaafd en niet als vervanging voor de 1,5 m. Dat denken veel mensen ofzo of zo gedragen ze zich in ieder geval en dat vind ik heel vervelend.

Ik denk dus dat als iedereen zich netjes en beter aan de maatregelen houdt, dat al veel zou schelen. Al zeg ik niet dat het alles oplost.

Als er weer een lockdown komt, moeten veel mensen thuis werken en thuis school volgen. Waarschijnlijk worden de lessen dan online gegeven en moet je je huiswerk ook thuis maken. Het zal een beetje per school verschillen hoe ze dat gaat invullen. Maar als dat zo ver is, wordt dat vast vanzelf duidelijk.

Als je nu kijkt naar het aantal besmettingen per dag loopt dat nog steeds op, dus ik denk dat de kans wel zeer groot is dat er een lockdown komt.

Groetjes,

Simply Me

Denk idd niet dat ie morgen al komt, maar dat ie komt is volgens mij wel duidelijk. Ik denk dat de besmettingen eerder nog verder op zullen lopen dan dat ze opeens enorm gaan dalen. En aangezien niemand zich aan deze mildere maatregelen lijkt te houden, zit er volgens mij niks anders op dan een lockdown. Morgen gaan ze waarschijnlijk weer vertellen dat we ons aan de maatregelen moeten houden etc. maar feit is dat dit de afgelopen keren ook niet meer heeft geholpen. Dus wordt denk ik tijd dat ze in gaan grijpen.

Als die lockdown er komt, lijkt mij een strenge (maar korte) mij beter dan weer zo'n halve (intelligente) lockdown. Hoe strenger de lockdown hoe sneller we er weer van af zijn toch?? Misschien is het dan met de feestdagen weer mogelijk om in klein gezelschap bij elkaar te komen.

En hoe het qua schoolwerk gaat, tja hangt een beetje van je school af. Waarschijnlijk vergelijkbaar met de 1e lockdown maar misschien iets soepeler omdat ze nu weten hoe het werkt. We zullen wel weer digitale lessen moeten volgen etc etc. Maar achterstanden zijn dan natuurlijk niet gek. Dus hoe ze dat weer allemaal gaan fixen, weten ze zelf waarschijnlijk ook niet eens.

 

Het enige wat we kunnen doen is afwachten. We zien het wel.

Hallo anoniem983 :)

In de persconferentie van over een uur wordt vooral benadrukt dat je aan de 1.5 meter moet houden en de andere basisregels moet volgen. Er wordt ook gewaarschuwd als het niet beter gaat met de coronacijfers dat er '’draconische'’ maatregelen komen en dan moet je denken aan een avondklok, of misschien zelfs een volledige lockdown.

Ik denk qua huiswerk, hoe ging het bij jou tijdens de eerste lockdown? Het kabinet heeft al wel verteld dat de scholen waarschijnlijk niet zullen sluiten omdat het voor veel problemen zorgt met achterstanden van kinderen, etc.

-TheMightySlayer <3

Met mij ging het bij de eerste lockdown zelf niet geweldig 😂 Ik had al mijn huiswerk pas gemaakt op de laatste dagen van de eerste lockdown, maar had het wel af. Maar nu wanneer er een lockdown komt ga ik elke dag gewoon wat in mijn boek doen totdat elk boek van mijn school uit is.

Reageer