Vraag

zwanger?

  • 15 May 2023
  • 8 reacties
  • 211 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi ik ben m12 en mn vriendje 14,

we hebben ongeveer een twee weken geleden afgesproken. En hebben toen een paar dingetjes gedaan. 
ik ben op t moment ziek heb: last van onderrug, onderbuik, hoofdpijn, keelontsteking, altijd lui/moe en het gevoel dat er zeg mr water in mijn neus zit mr dan 24/7 dat gevoel. 
 

die paar dingetjes waren zo ver gekomen dat we een x in en uit zijn gegaan als je snapt wat ik bedoel. En na die x dachten we van dit is miss niet zo slim. En waren we gestopt, mr omdat ik nu ziek ben zijn we bang dat ik zwanger ben! En ik hoor over een paar dagen ongesteld te worden dus het is nu nog een angst mr als ik echt te laat of na ja niet ongesteld wordt ben ik hoogstwaarschijnlijk zwanger. Even ik ben 12 bijna 13, wat moet ik dan doen want ik voel me zelf niet goed bij een abortus dus als het zo is zit ik echt met een heel groot dilemma. 
 

kan iemand mijn gewoon advies geven?

want ik weet het allemaal even niet…

alv bedankt

gr Noa (niet mn echte naam)


8 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik weet dat het lastig kan zijn maar als ik jouw was zou ik toch naar je ouders hier mee gaan. En vind je dit nog een beetje te spannend dan  kun je bijvoorbeeld naar een docent gaan of ene vertrouwenspersoon bij je op school. En als je het echt zeker wil weten koop dan een zwangerschaps test

 

Reputatie 7
Badge +9

Aiii.. dat is inderdaad niet zo prettig. Je kan gwn een zwangershaps test kopen en doen en als die positief uit komt moet je direct naar je moeder. Geloof me dat is beter dan alleen in het school toilet een kind te baren.

 

DOE HET NU, ZOMETEEN IS HET TELAAT.

 

Sorry dat ik het moet zeggen maar als je toch positief uitkomt dan heb je wel een probleem. Er zijn volgens mij maar 2 opties

 

optie 1

Gelijk naar je moeder, vertellen, huisarts vragen voor verdere instructies, en abortus plegen op de aanbevolen manier.

 

Optie 2 

 

Gelijk naar je moeder, geen abortus en een kind op je 12de. 

 

Ja lijkt me dus dat optie 1 het beste is.

Reputatie 2
Badge +1

Hey @benebird bedankt voor je reactie,

ik heb gewoon geen fijn gevoel bij een abortus het is niet dat ik wil dat het helemaal verboden wordt mr ik vind zelf het niet fijn. Als je snapt wat ik bedoel?

toch bedankt en als ik niet ongesteld word, dan ga ik eerst een test kopen en daarna als die positief is pas mijn ouders er in betrekken.

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt voor je reactie @Laris,

ik ga mn ouders der in betrekken zodra ik meer zekerheid heb aangezien ik denk dat de kansen klein zijn en niet nu een heel drama wil starten.

Als je meteen naar de huisarts gaat is abortus niet nodig.  Dan kan je ook een zogenaamde overtijdsbehandeling doen. Dan hoef je dacht ik alleen maar een pil te slikken. Ik denk trouwens dat de kans dat je zwanger bent heel klein is. 

@Noatjee10 ik denk dat je je nu nog onnodig druk aan het maken bent en over een eventuele abortus nadenkt terwijl je niet eens weet of je wel zwanger bent? Je geeft zelf aan dat je over een paar dagen pas ongesteld moet worden, dit zou ik afwachten… als je niet ongesteld bent geworden dan kun je een zwangerschapstest doen om te kijken of je wel/niet zwanger bent, en daarna ga je pas nadenken over een kindje houden/abortus of niet als blijkt dat je niet zwanger bent.

Voor nu denk ik gewoon dat je griep hebt als ik je klachten zo lees. Maar mocht je je ongerust maken dan zou ik je ouders erbij betrekken en er met hen over praten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @benebird bedankt voor je reactie,

ik heb gewoon geen fijn gevoel bij een abortus het is niet dat ik wil dat het helemaal verboden wordt mr ik vind zelf het niet fijn. Als je snapt wat ik bedoel?

ik snap je zeker, en zoals @Mimo mimo zegt, als je gelijk naar de huisarts gaat dan kan je inderdaad een overtijdsbehandeling doen.  Maar dan moet je wel snel naar de huisarts gaan, echt snel.

toch bedankt en als ik niet ongesteld word, dan ga ik eerst een test kopen en daarna als die positief is pas mijn ouders er in betrekken.

Ja dat is inderdaad een heel goed idee van je. En het komt ook wel goed alleen is de manier waarop de vraag. 

 

Ik wens je echtt heel veel sterkte en hopen dat je  ongesteld word zwangerschapstest negatief uitkomt

🤞

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik denk dat het een kleine kans is, tenzij, hij in je is klaargekomen, in dat geval zou ik direct om hulp vragen. Beter een groot drama starten en het blijkt niet zo te zijn, dan niks zeggen en ineens een kind moeten baren.

-OnlyMe

Reageer