Skip to main content

Hoi, ik ben een jongen van 15 en ik zit ergens mee. Een paar dagen geleden ging ik logeren bij een vriendin van mij die ik al 8 jaar ken van de basisschool en een vriendin van haar. We hebben nooit iets romantisch gehad, en zijn altijd gewoon vrienden geweest. Maar die avond hadden we met z’n alle iets teveel op, en heeft erin geresulteerd dat we met z’n alle elkaar hebben zitten zoenen enzo. Ik was toen nog best sober voor mijn gevoel ookal had ik het meeste op, maar die meisjes waren allebij stomdronken. Ze zeiden steeds dat ze wouden dat ik ze ging zoenen, dus dat heb ik uiteindelijk maar gedaan. De ochtend daarna heb ik mijn excuses aangeboden aan hun, maar ze zeiden dat het helemaal prima was. Maar ik voel me er eig heel slecht over, omdat ik helemaal niet weet of ze het echt wouden. Wat kan ik het beste doen?

Bespreek het nog een keer met die meisjes en geef ook aan dat je je er stom over voelt. Verder is het misschien handig om niet meer te drinken, want je bent ook nog maar 15 (: Hiermee kun je zulkgelijke situaties voorkomen in de toekomst!


Je kunt het nog een keer aan ze vragen, maar wou jij het eigenlijk wel? Want het klinkt alsof je het hebt gedaan omdat zij het wouden. Zie je hun als vrienden of meer? want ik kan me voorstellen dat het gek voelt om met ze te gaan zoenen als je ze heel anders kent dan op die manier. Dat kun je dan aan ze vertellen. Ik snap dat dat wel lastig is.


Rustig aan broertje. Je hebt niks fout gedaan. Jullie waren allemaal dronken en hadden plezier. Niemand is gewond geraakt, daarnaast hebben ze al aangegeven dat ze het prima vonden. Probeer er dus niet te veem achter te zoeken. 


Reageer