Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben zelf 14 jaar en over 6 maanden 15 en ik begin een beetje te twijfelen ofdat het 'normaal' is om nog nooit gezoend te hebben. Op welke leeftijd was jullie eerste zoen en hoe denken jullie hier over?

Heyy

 

Daar hoef je je echt niet druk om te maken hoor! Er zijn heel veel jongeren die op hun 14/15e nog nooit hebben gezoend en bij iedereen verschilt de leeftijd voor de 1e zoen. De een zal 13 zijn als ze voor het eerst zoenen en de ander 18.. 

 

Het komt nog wel bij jou en het is heel normaal dat je nog nooit hebt gezoend. Don't worry:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend


Hoihoi,

Ikzelf ben 16 en het ook nog nooit gezoend. Weet dat je niet de enige bent en dat je alleen aan zoenen moet beginnen als je er echt klaar voor bent en dan met iemand voor wie jij gevoelens hebt. Ik heb ook van de mensen op dit forum geleerd dat dit niet raar is en dat alles op zijn tijd komt. Als je je hierdoor "preuts" voelt, denk eraan dat dit vaak niet het geval is en dat jouw tijd zal komen, of het nou volgende week is of in een paar jaar. En zelfs als je voor het eerst zoent op je 30ste is dat niet erg, het zou dan een hele speciale herinnering worden waarbij anderen zich niet kunnen voorstellen hoe dat is :)

Fun fact: wist je dat de gemiddelde leeftijd voor een eerste zoen 14 jaar en 22 weken is? Stel het zou wel uitmaken of je er ver boven zal liggen dan valt dit erg mee!


@NlJongen Alles op z'n tijd. Ga er niet op wachten want dan duurt het alleen maar langer....


Reageer