Skip to main content
Vraag

zoenen

• December 14, 2024
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

anoniemja
Forum|alt.badge.img+4

heeey, ik ben 13 en ik heb nog nooit gezoend ofzo. maar ik had een vraag, is het raar om voor je eerste zoen te oefenen met vriendinnen? ik wil wel gewoon voorbereid zijn en ben eigenlijk wel benieuwd hoe het voelt. en ik ga niet met een random jongen zoenen alleen omdat ik een keer wil zoenen. en hoe ging jullie eerste zoen en met wie?

2 reacties

Bl0bs
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 4, 2025

Hallo! Ben je profiel beetje aan het bingen haha.

Maar over je vraag, nee hoor, is niet gek! (Nou ja ik ben een jongen maar vind het niet raar ofz)

Als jullie het beide prima vinden en als je maar duidelijk maakt wat je intenties zijn is het prima. (Als in niet perongeluk een vriendin laten denken dat je haar leuk vind). 

En over eerste zoen: helemaal niet gek! Ik heb iemand voor het eerst gewoon op de lippen gekust en das ni heel moeilijk dus ging prima, en tongzoen ging eig ook best makkelijk haha. Paar youtube tutorials van wikihow en dan kom je dr wel. 

Groetjes, bl0bs

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 5, 2025

Heel veel jongeren doen dat, vooral rond de leeftijd van 10-11-12. Ik ook nog voordat ik (zeker) wist dat ik lesbisch was. Maar ook jongens doen dit veel op dit forum kun je daar ook veel over vinden.

Kortom het is heel normaal om eerst 'te oefenen' met iemand van je eigen geslacht, ook als je gewoon hetero bent. In de praktijk heb je namelijk vaak vooral vrienden van het gelijke geslacht (al vind ik dat zelf een beetje ouderwets; gemengd vind ik beter). Dus de mogelijkheden voor jou om te oefenen zijn groter met iemand van het gelijke geslacht. Dat is denk ik de reden dat het zoveel gebeurt.

Liefs, xxVera 💋