Skip to main content
Vraag

zelfmooordgedachtes vanwege geen relaties

Forum|alt.badge.img

Ik ben 18 jaar oud. Ik heb nog nooit een meisje gekust, ook is er nog nooit een meisje geweest die interesse heeft getoond in mij. Hierdoor denk ik meerdere malen per dag aan zelfmoord, aangezien ik niet zie hoe mijn leven ooit beter gaat worden. Het lijkt erop alsof elk jaar hetzelfde is op de middelbare en eigenlijk helemaal niks veranderd. Ik ben sinds kort naar therapie aan het gaan en slik medicatie, maar ik denk niet dat het helpt. Ik heb momenteel een letterlijke deadline van 20 jaar oud, waarna ik niet meer zie wat er ooit nog beter gaat worden. Ervaren anderen dit ook?

Dit topic is gesloten

Liz-kt
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • 9 maart 2025

Hoi ​@gofortheeyes 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, 

Liz, (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 10 maart 2025

Ik zou met anderen praten en dan vooral iemand of anderen die ook kunnen luisteren

Katjatja
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 12 maart 2025

Wat vervelend om te horen dat het zo slecht met je gaat. Het is jammer dat je nog geen relatie hebt. Maar een relatie is niet het doel van het leven, ook al denk je misschien nu stiekem aan voortplanting.

het echte doel is om gelukkig te zijn en je leven te leven. Er zijn vast dingen waar je erg van houdt om te doen. Liefde is niet het enige wat je gelukkig maakt. 
je kan je ook meer richten op het kleine geluk, op je vrienden en familie. Maar pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Jij bent het waard om te leven. En relaties ontstaan vaak plotseling, het zo zomaar kunnen dat je er over een maand een hebt. Mensen kunnen verliefd op je zijn zonder dat je het door hebt. Dat was ook zo bij mij. Ik wist niet dat iemand mij leuk vond. Maar dat heb ik via via gehoord. Dus geef de moed niet op en asjeblieft… geen deadline!! Dat maakt je alleen maar meer teleurgesteld als je die niet haald. Leven heeft bovendien ook geen deadline, zo werkt de natuur (behalve school natuurlijk met al die deadlines😅) maar lach om het leven anders lacht het leven om jou. Let goed op de kleine leuke dingen want dat zijn er veel! Als je nog meer hulp nodig hebt kan je dat altijd aan me vragen 😘 groetjes

Forum|alt.badge.img

Ik denk helemaal niet aan voortplanting, ik wil denk ik geen kinderen, omdat ik niet wil dat ze hetzelfde zullen leven als ik, ik wil gewoon het gevoel hebben dat iemand anders van mij houdt. Het zou mij zou fijn vinden om iemand te hebben om aandacht en liefde aan te tonen, maar het lukt telkens niet. Ik denk wel dat ik zelfmoord zal plegen als ik 20 en er niks veranderd. Denk aan al de dingen die ik zal hebben gemist als ik nog niet een meisje heb gekust als ik 20 ben. Het is dan nier meer opwindend of leuk om een relatie te hebben, het wordt dan veel meer gefocust op wat jij kan bieden in de relatie en niet op de relatie op zichzelf.

Ik ben redelijk aangeschoten terwijl ik dit schrijf btw.

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • 13 maart 2025

Dit topic is verder gesloten omdat dit forum voor mensen tot 18 jaar is. Jij geeft zelf aan dat ja al 18 bent.  Je kunt terecht op een forum voor volwassenen, of chatten/bellen met de Alles Oké? Supportlijn (www.allesoke.nl).

We wensen jou verder veel sterkte.

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen