Skip to main content

Hoii,

Ik ben HelpendeHandjesss en ik ben 14 jaar. Mijn beste vriend(we noemen hem even T, 15 jaar) heeft een vriendin. Ik ben mega blij voor hem, want hij heeft echt een persoon om hem heen nodig, maar ik heb het gevoel dat zij hem gebruikt. Hier is het verhaal: 5 maanden geleden is iemand uit T zijn omgeving overleden. Hij was daar echt kapot van(even voor het beeld: we hebben een heel weekend met z'n tweeën op de bank gehangen, omdat hij niets meer wilde). Toen 2 dagen later had hij ineens een vriendin. Iemand die hij vaagjes kende, maar ze was naar zijn woorden ‘mega sexy’. Dit was op een dinsdag. Op zaterdag zagen wij elkaar weer en vertelde hij wat er allemaal in de slaapkamer was gebeurd….. Ik maak me echt zorgen. Ik heb haar ontmoet en het lijkt alsof ze niet met hem te maken wil hebben, maar ze blijft voor de seks. Ik wil niet dat T nog een keer zo gekwetst wordt. Ik heb er al aan gedacht om het te vragen, maar ik kan het niet. Het zal hem zo ontiegelijk veel pijn doen. Wat moet ik nu?? Help me please!!

 

GRTZ

Ik heb er al aan gedacht om het te vragen, maar ik kan het niet. 

Heb je het ooit over zijn vriendin en jouw zorgen gehad?
Alleen dan kun jij er achter komen wat hij uit die relatie wilt halen.
Misschien doet hij het ook alleen voor de seks.

 

 Ik heb haar ontmoet en het lijkt alsof ze niet met hem te maken wil hebben,

Wat geeft jou die indruk?
Wij kunnen natuurlijk werken met die conclusie, maar het is ook handig om te weten waarom jij dat denkt.


Inderdaad een zeer ingewikkelde situatie. Dit is mijn visie en advies hierop:

Het zal hoogstwaarschijnlijk geen ‘’echte liefde’’ zijn. Het is zeer onnatuurlijk om in enkele dagen een goede relatie op te bouwen. Nu zijn er ook uitzonderingen, maar normaliter is daar geen sprake van. Dus ik mijn visie daarop is dat jou vermoeden jammer genoeg kan kloppen.

Het beste is om het toch te zeggen. Hoe hard het ook zal zijn. Je bent immers een echte vriend en geeft ook echt om gevoel van T, in tegenstelling tot zijn vriendin. Echter, kan dat tot vele verschillende situaties lijden. Zie onderstaand;

  • Hij kan het ter harte nemen en het accepteren zoals het eenmaal is, maar waarschijnlijk wederom een zware tijd moeten doorstaan.
  • Hij kan je niet geloven en kiest ervoor om de vriendschap te beëindigen. (Nu weet ik niet of hij dat echt zal doen. Dit kan ik niet opmaken uit je verhaal)
  • Dit zijn de 2 hoofdsituaties. 

 

Ik hoop dat ik je geholpen heb. Veel succes!

Met vriendelijke groet,

Hotelwasbolkon

 


Beide echt mega bedank!

Even als antwoord. Elke keer als T tegen zijn vriendin praat kapte ze hem af.

We hebben het best vaak over zijn vriendin en alles daar omheen. Ik heb hem best vaak subtiele (en ook wat minder subtiele…...) hints gegeven, maar hij krijgt het geloof ik ook niet over zijn hart

 

Groetjesss

 


Reageer