Skip to main content
Vraag

Wil vertellen over relatie maar ben bang vrienden te verliezen

• May 20, 2025
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

munii
Forum|alt.badge.img
Oke dus ik (13 F) had sinds december een vriendje. en ik heb sinds december een hele goede vriend waar ik heel close mee ben. Alles ging goed tot in februari, toen ik gevoelens aan het verliezen was voor mn vriendje.
ik ging dus mn hart luchten bij die hele goede vriend op insta (dit komt later nog terug). Ik ging toen gewoon VOOR DE GRAP met die vriend appen alsof we een stel waren, maar het was dus niks.
mijn (ex) beste vriendin had toen mn insta waxhtwoord geleakt aan een jongen uit onze klas, die alle chats heeft gelezen tussen mij en die vriend. heeft alles gescreenshot en doorgestuurd naar onze hele jaarlaag.

Dus ik kwam op school, überhaupt al gestresst door het feit dat iedereen dacht dat ik vreemd ging, kwamen er allemaal mensen naar me toen. BEN JE VREEMDGEGAAN? CHEATER! HOER!
en ja. toen, de dag nadat het naar buiten was, had mn vriendje het uitgemaakt, maar dat maakte me niet zoveel uit want ik vond hem toch niet zo leuk meer. ben daarna weer gaan appen met die goede vriend, om erachter te komen dat ik al die tijd HEM leuk vond. (en hij mij oook :))

dus sinds 31 maart heb ik dus een relatie met die vriend, maar we zijn allebei bang dat we weer vrienden gaan verliezen als we het mensen gaan vertellen. ikzelf wil het heel graag kwijt aan iemand maar dat kan ik dus niet doen zonder gevolgen
Dus ik vroeg me af of jullie tips hebben???

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Heeeee ​@munii, het is super dat je nu bij iemand bent die je echt leuk vindt, ook al zijn jullie bang voor reacties van anderen. Mijn tip is om het rustig en eerlijk te vertellen aan een paar mensen die je vertrouwt en die jullie steunen, zodat je een basis van begrip hebt. Probeer samen te bespreken hoe jullie het nieuws willen delen, bijvoorbeeld in een klein groepje of via een bericht. Blijf sterk, want soms zullen mensen misschien roddelen, maar wat zij vinden zegt niets over jullie. Geef het tijd, want vaak wennen mensen uiteindelijk. Het belangrijkste is dat jullie gelukkig zijn samen!

xx liefs Wolf 🐺

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 3, 2025

Hey ​@munii,

Ik snap dat het moeilijk kan zijn om zoiets aan je vrienden te vertellen, en dat je bang bent om vrienden kwijt te raken. Probeer het eerst gewoon te vertellen aan je beste vrienden/vriendinnen, en als je er klaar voor bent ook aan je andere vrienden/vriendinnen. Mensen gaan over je roddelen maar daar moet je je gewoon niks van aantrekken, je bent sterker dan die mensen.

Veel succes en liefs van matpat13

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi, de adviezen van de anderen zijn top, en ik zou erbij willen zeggen, laat je nooit weerhouden om je gevoelens te volgen uit angst voor reacties. Ze zullen zelf namelijk ook hun gevoel volgen als liefde in het spel komt. En dat niet voor jezelf toelaten om een groep vrienden te behagen is zonde en zou betekenen dat jij jezelf aan de kant zet terwijl je het mooiste dat er is kunt voelen namelijk verliefd zijn. En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je je vrienden in de steek laat ofzo. Alleen er komt iets heel mooi bij in je leven! 🥰

Groetjes liefs Tartan X