Skip to main content
Vraag

Wil iemand vertellen dat ik haar leuk vind, maar zit in dillema

• October 2, 2025
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1

Het ding is dus dat ik ondertussen al 2 maanden ofzoiets met iemand omga die ik ook echt al zo lang leuk vind (laten we haar M noemen), maar ik wil het dus eindelijk tegen haar gaan zeggen aan het einde van een event waarvoor ze mij had uitgenodigd eerder. Het liefst zou ik het eerder zeggen maar wil het niet ongemakkelijk maken op dat event. Maar we gaan dus naar dat event niet alleen met z’n tweeĂ«n, maar ook met haar stiefnicht, en ik heb wel gehoord dat ze wel chill is, maar ik wil het wel dan tegen M vertellen. Maar dan zijn er 3 opties.

1. Aan haar stiefnicht van tevoren appen of ze aan het einde een stukje vooruit kan lopen (ik heb haar nog niet echt gesproken dus ik hoop dat ze dat dan voor zichzelf zou kunnen houden) zodat ik het dan aan M kan vertellen.
  1. Het vragen tijdens het event als M even naar het toilet is (deze is een gamble want misschien gaan ze dan beiden naar het toilet en zou de kans er kunnen zijn dat ik het helemaal niet kan zeggen)
  2. Gewoon na dat event nog een afspraak met M maken met z’n tweeĂ«n en het aan het einde van die afspraak zeggen.

Dus welke zal ik doen, of hebben jullie nog een andere optie, want ik wil het het liefst niet zeggen waar anderen bekenden van haar of mij bij zijn.

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 2, 2025

Als ik kijk naar je drie opties, denk ik dat nummer 3 (een aparte afspraak maken en het dan vertellen) de rustigste en fijnste is. Dan hebben jullie echt even tijd samen zonder dat je bang hoeft te zijn dat iemand binnenloopt of dat het ongemakkelijk wordt met haar stiefnicht erbij. Het voelt misschien als langer wachten, maar de kans dat het een mooi en relaxed moment wordt is dan wel groter 💕.

Optie 1 en 2 zouden kunnen, maar er zitten best wat risico’s aan (stiefnicht die het misschien raar vindt of dat je het moment mist). En je wil natuurlijk dat dit voor jullie allebei een fijne herinnering wordt.

Dus mijn tip: geniet eerst van het event met haar (dan merken jullie allebei hoe leuk het samen is), en vraag haar daarna gewoon of ze nog een keer met z’n tweeĂ«n wil afspreken. Dat geeft je de beste kans om het rustig en mooi te vertellen ✹.

xx liefs Wolf đŸș

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 2, 2025

​@Wolf , Dit leek mij ook eerst de beste optie. Maar dan komt ook weer het probleem dat het steeds later wordt en er straks misschien de periode dat ik het kan zeggen ervanaf is. 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 3, 2025

Misschien kun je een middenweg proberen: stuur haar alvast een berichtje na het event om af te spreken, zonder meteen te zeggen dat je haar leuk vindt. Bijvoorbeeld: “Hey, heb je zin om binnenkort even af te spreken?” Zo plan je een moment alleen met haar, en dan kun je het rustig zeggen.

Dan verlies je de kans niet doordat het later te laat wordt, maar heb je alsnog privacy en voelt het minder spannend dan het zomaar tijdens het event te doen.

xx liefs Wolf đŸș

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 12, 2025

Ik ben er weer. En deze keer na het event waarop ik van plan was mijn crush te vertellen dat ik haar leuk vind. Maar het is ietsje anders gelopen en ik denk ook wel voor het betere. Want mij ouders begonnen te klagen over dat ik alleen met de trein naar huis zou gaan dus ik moest meerijden in de auto. Het was wel heel gezellig, en had uiteindelijk niet heel veel verandert in mijn plan. Ik had het uiteindelijk toch wel gewoon aan de stiefnicht verteld en wou het zeggen net voor de ouders kwamen, maar toen kwam het goede moment niet op. Dus nu ga ik het waarschijnlijk zeggen tegen haar als ze terug is van vakantie. En gelukkig mag de stiefnicht mij ook erg, dus er is een grote kans dat ik vaker mee kan.