Skip to main content

Ik heb een vriendin, ze is erg aardig, aardig en slim. Ik vind haar leuk en zij mij. Maar ze herkent mijn gewoonten en wat ik doe en hoe ik mijn leven in de toekomst zie niet helemaal (ik zeg van tevoren dat ik geen misdaad, drugs, enz.) Ik weet dat ze het leuk vindt om zich te gedragen, zodat ze is blij, maar tegelijkertijd betrap ik mezelf erop dat ik niet echt mezelf ben in dit alles. Ik hou me in en zwijg over mijn mening over verschillende dingen, omdat ik weet dat ze deze misschien niet leuk vindt. In een relatie moet je een compromis zoeken en toegeven, maar hoe verlies je jezelf niet? Moet ik doorgaan met het zoeken naar compromissen en over mijn gedachten of opvattingen heen stappen ten gunste van een relatie?
Al deze kwesties zijn niet mondiaal, we zijn het eens over een globale visie op het leven. Al deze vragen hebben betrekking op verschillende kleine dingen, maar soms zijn het er veel en dat is gênant. Ik ben bang dat ik mezelf in de toekomst zal verliezen als ik voor een relatie kies. Wat te doen wie te kiezen?

Doen en kiezen wat goed voelt. Klinkt cliché maar is wel echt zo.


Ik zou ook vooral je mening blijven uiten. Hoe leuk je ook je vriendin moest vinden als je jezelf niet kan zijn in een relatie is het ook een probleem. Je zou toch beter proberen om jouw mening te uiten ookal is dit moeilijk. Moest ze dit niet accepteren  is het toch misschien beter om de relatie te beëindigen maar dat bepaal je zelf natuurlijk.


Reageer