Wat wilt/vraagt ze van mij? Help pls!

  • 29 September 2020
  • 6 reacties
  • 104 Bekeken

Badge

Hi, ik ben 14 jaar

een weekje geleden had ik een gesprek met de klas op school over verslaving. er zat een alcoholist die met ons ging praten. Ik heb ook mijn verhaal gedaan. m'n vader heeft ook aan de drugs en alcoholist gezeten en hij heeft ons (vooral mn broer) heftig mishandeld. tijdens mijn verhaal was het de eerste keer dat ik realiteit in het verhaal zag en het een keer niet hoorde als '’een verhaal'’ maar als mijn eigen verhaal met mijn eigen gevoel. Het is moeilijk uit te leggen. ik moest bijna huilen, dus ik nam een pauze, en voor 30 seconden lang was de hele klas stil en alle ogen waren op mij gericht. daarna praatte ik verder en maakte mijn verhaal af.

Maar er zit een meisje in mijn klas die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt als ik. na mijn verhaal deed ze haar verhaal. ik vond het heel heftig en ik voelde haar pijn gewoon. Ik vind het trouwens heel erg dat kinderen soms pijn moeten leiden aan hun eigen vader of moeder. Maar dit meisje klonk speciaal, het was nieuw voor me dat er een keer iemand anders van mijn leeftijd was die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt als ik. Ik wilde hier meer van weten dus ik appte haar. '’Hey, ik vroeg me af of je een keertje wil afspreken?'’ waarop ze antwoordde: '’Sure, leuk! Ik weet nog niet zo goed wanneer maar dat komt goed haha'’.  Ik was er blij mee dat ze dat zei, maar ik heb sinds toen een bepaalde spanning die blijft.  het kan eraan liggen dat ik mijn vrienden niet zie nu omdat ik in quarantaine zit, maar ik heb hun weer gesproken via online bellen, dus daar kan het niet aan liggen. Dus ik weet niet wat het is! Ik dacht ook nog dat het kwam omdat ik bang was dat ik het zou verknallen met dat meisje, maar daar had ik het ook niet bij, het is toch leuk om zo'n nieuwe stap te zetten? 

Ook heb ik een beetje het gevoel of ze een oogje op me heeft of om mijn aandacht vraagt, want als ik soms in de les zit kijkt ze me heel lang aan en dan kijk ik terug en kijkt ze snel weg, waarna ze dan sip net boven me kijkt en een soort van wilt dat ik dat dan zie. En een paar dagen geleden voegde ze me toe op snap uit het niets en we hadden een leuk gesprek! Ik vind haar denk ik wel leuk, maar ik wil haar wel beter leren kennen natuurlijk! 

Kan iemand me helpen? ik zou heel graag jullie mening hierover willen weten en advies willen hebben!! Dat zou me echt helpen.


6 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Ten eerste ben ik heel trots op je dat je nu nog op je benen staat nadat je zoiets meegemaakt hebt met je vader. 

Mijn advies is: Word gewoon vrienden met haar. Ik denk eerlijk gezegd dat ze je wel ziet zitten maar misschien weet zij het ook nog niet zeker. Dus ga gewoon samen iets leuks doen en dan gewoon zien hoe het gaat. Als jullie uiteindelijk een stel worden: Congrats! En anders kunnen jullie gewoon vrienden blijven. Ook leuk!

Ik wens je veel succes!

XOXO 

~BreezyOcean 

Badge

Hi!

Ten eerste ben ik heel trots op je dat je nu nog op je benen staat nadat je zoiets meegemaakt hebt met je vader. 

Mijn advies is: Word gewoon vrienden met haar. Ik denk eerlijk gezegd dat ze je wel ziet zitten maar misschien weet zij het ook nog niet zeker. Dus ga gewoon samen iets leuks doen en dan gewoon zien hoe het gaat. Als jullie uiteindelijk een stel worden: Congrats! En anders kunnen jullie gewoon vrienden blijven. Ook leuk!

Ik wens je veel succes!

XOXO 

~BreezyOcean 

Je hebt gelijk, ik moet het eigenlijk gewoon een keer afspreken, maar hoe weet ik dat ze het binnenkort ineens niet meer wilt? als ik nu heel veel energie erin ga stoppen, dan is het straks een klap als ze het eigenlijk niet wilt.. daar zit ik met een probleem.

Reputatie 3
Badge +3

Ze zei ja dus ik denk dat ze niet zomaar van gedachten verandert. Doe gewoon rustig, het komt heus wel goed. 

Hey,

Echt moeilijk om je verhaal te lezen, ik vind het echt super erg voor je van je vader en dat hij jouw en je broer mishandeld heeft.

Over dat meisje:

Ze heeft toch ja gezegd dus heb er vertrouwen in

Ik denk dat ze het wel wil, maar misschien vind ze het ook heel spannend omdat jullie allebei hetzelfde hebben meegemaakt en dat is natuurlijk heel fijn maar kan ook confronterend zijn.

Ik denk dat ze zenuwachtig is ofzo, maar je hoeft niet bang te zijn dat ze opeens niet meer wil afspreken.

Mijn tip is wel probeer om niet in een keer teveel aandacht te geven, dat kan aan beide kanten een vervelend gevoel geven. Probeer jullie relatie rustig op te bouwen en doe wat goed voelt.

Veel succes!

Xx Simply Me

Badge

-Onnodige quote door de Kindertelefoon verwijderd-

Bedankt voor je tips, ik denk dat je gelijk hebt!

Reputatie 3
Badge +4

Ik zou gewoon contact meer leggen met het desbetreffende meisje. Daar schiet je veel mee op.

Veel Succes gewenst.

Reageer