wat moet ik

  • 29 October 2023
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb een vriendin en ze is zelf moslim maar ik niet en we willen dus later trouwen maar ik mag van m'n ouders geen moslim zijn zou ik het stiekem worden of wat?

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Volgensmij hoef je niet moslim te zijn om een moslim iemand te trouwen. Dat weet ik niet zeker maar als je niet perse moslim hoef te zijn en je gelooft ook niet in het islam dan zou ik het niet doen. Als het een verplichting is of je wilt echt heel graag de islam volgen dan moet je dat gewoon doen. Maar ik zou wel wachten totdat je wat ouder bent zodat ze je niet kunnen dwingen te stoppen. 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Je weet toch,

Je hoeft toch niet perse moslim te worden als zij dat is? Nou ja als het wel moet of je wilt dan zou ik het gewoon worden.

Groetjes @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +9

Hey, voor allen: jawel, in dit geval moet hij een moslim worden als hij wil trouwen met haar. Dit komt doordat het volgens de Koran het haram is om als moslim vrouw om met een moslim man te trouwen. Een moslim man mag echter wel met een niet-moslim trouwen. 

Ik ben het overigens met de anderen eens. Je bent nog jong. Ik zou de relatie nog geheim houden en nog niet moslim worden. Vele relaties op een jonge leeftijd zijn alleen voor fun en je weet nog nooit wat er gaat gebeuren. Ik denk dat het wel verstandig is om je meer te verdiepen in de islam en ook je met fatsoen te gedragen, zodat je een goede man lijkt vanuit een non-religieus perspectief. Misschein als jullie relatie later serieuzer wordt kan je overwegen om moslim te worden of aan haar vragen of zij geen moslim meer wil zijn, uiteindelijk is dan jullie geluk het belangrijkste en niet de wensen van jullie ouders. 

Succes en groetjes!!

Reageer